Кожна бізнес-модель має свої особливості, переваги та недоліки. При цьому одна й та сама компанія може використовувати різні моделі взаємодії з клієнтами та постачальниками.
Тому один підхід не обов'язково суперечить іншому. H2H передбачає розвиток партнерства, що також є актуальним для B2B.
З H2H прийшла тенденція запитувати клієнтів про рівень їхньої задоволеності, що цілком може працювати в B2C. Навіть держава прагне бути ближчою до людей за допомогою цифрових технологій.
А в C2C з самого початку все будується на відносинах між людьми та їхній здатності домовитись. Тому частину принципів H2H можна використовувати в будь-якій бізнес-моделі.
Повністю слідувати філософії H2H буде складно й вартісно. Тому що цілодобова підтримка клієнтів – це дороге задоволення, а чат-боти та автоматизовані розсилки справді розвантажують співробітників.
Не всі готові жартувати та показувати внутрішні процеси. Так само як і звільнити фахівців через недостатню клієнтоорієнтованість.
А соціальну відповідальність і проєкти можуть собі дозволити лише великі компанії з укомплектованим штатом, налагодженими процесами, достатньою капіталізацією. Складно допомагати нужденним, стартапам або навчати новачків, коли компанія сама тільки виходить на ринок або виборює виживання.
Тим не менш, цю тенденцію точно не варто ігнорувати. Тому що в умовах високої конкуренції людяність виходить на передній план. Вона допомагає утримати клієнтів, зробити їх постійними, заощадити на рекламі за допомогою рекомендацій.
Також це впливає на бренд роботодавця, якщо у вас є амбіції в цьому напрямку. Зрештою, дивіться на специфіку свого бізнесу та маркетинговий план, щоб знайти оптимальний сегмент.