+38 095 520-30-05
Замовити дзвінок
Відкрити інтернет-магазин можна різними способами: самостійно, за допомогою фрілансерів чи веб-студії. Залежно від бюджету та цілей можна використовувати конструктор, CMS або замовити індивідуальну розробку на фреймворку. Кожен варіант має свої переваги та недоліки, які ми розглянемо у статті. Це допоможе зробити правильний вибір.
Створення інтернет магазину – це комплексна послуга. Вона передбачає:
Наповнення сайту контентом може здійснюватись як на стороні виконавця, так і на стороні замовника. В обох випадках SEO-фахівець дає рекомендації по контенту. Коли все готово, можна переходити до просування сайту.
При цьому важливо заручитися технічною підтримкою, щоб оперативно вирішувати поточні питання. Після запуску інтернет-магазину зазвичай продовжується впровадження нового функціоналу.
Вибір платформи суттєво впливає на загальну вартість розробки. Це пов'язано з необхідним обсягом робіт і вартістю години роботи на CMS/фреймворку. При використанні конструктора доопрацювання будуть мінімальні, оскільки сама платформа не дозволить значно розширити функціонал.
Трохи більше можливостей дають CMS – особливо під час підключення та/або розробки додаткових плагінів. Тут уже треба порівнювати погодинну вартість послуг фахівців з роботи з різними CMS – одна платформа буде дорожчою у розробці та обслуговуванні, ніж інша.
Також варто враховувати, що використання деяких версій CMS (наприклад Magento Commerce або Sylius Plus) передбачає платну ліцензію.
Індивідуальна розробка на фреймворку дає найширші можливості для реалізації дизайну та функціоналу. Разом з тим, вона займає найбільше робочих годин і потребує найсильніших навичок з боку розробників. Відповідно, коштуватиме дорожче, ніж розробка на CMS або конструкторі. Давайте розберемо докладніше всі 3 варіанти.
Вона залежатиме від тарифного плану обраного конструктора. Можна використовувати безкоштовний тарифний план, але його функціональні можливості будуть обмежені.
Вимкнення непотрібної реклами, додавання блоків чи корисного функціоналу можливе лише в платному тарифі. В Україні популярні Wix, WebFlow і Shopify, тому їх і розглянемо.
Wix пропонує розцінки від $4,5 до $35 на місяць. Підприємцям краще стартувати з $12,5. Корпоративні плани коштують від $75. Тут є можливість створювати та розраховувати тарифні плани індивідуально.
Але треба враховувати, що ці цифри передбачають придбання річної підписки. Якщо оплачувати та продовжувати помісячно, то виходить дорожче на 8-44%.
Чим дорожчий тариф, тим менша різниця між річною та помісячною підпискою, якщо скласти цифри наприкінці року. А якщо купувати підписку одразу на 2-3 роки, то можна заощадити до 33% від вартості річної підписки.
До базової вартості тарифу одразу додавайте ПДВ – він розраховується окремо. На сторінці оплати ви побачите точну вартість.
У перший рік використання вам можуть запропонувати знижки та бонуси, які прив'язані до конкретного тарифу. Після завершення цього періоду ціни вирівнюються. Безкоштовний домен надається лише на перший рік, потім за нього треба платити $12-16 на рік.
Вартість хостингу включена в підписку на конструктор. Найдешевший тариф не прибирає маркування Wix. Корисні доповнення можуть коштувати від $3 до $100 на місяць. Вони випускаються як самою платформою, так і сторонніми розробниками.
У WebFlow розцінки стартують з $14 на місяць, але для бізнесу більше підходять тарифи від $23. Більш просунуті тарифні плани коштують $29, $74 та $212 на місяць. Вони відрізняються допустимими:
У безкоштовній версії можна створити сайт, але у нього буде субдомен webflow.io, 2 сторінки та обмежені можливості. Щоб використати свій домен та отримати ширші можливості, треба купити підписку.
У Shopify є 2 версії: Shopify та Shopify Plus. Вони відрізняються вартістю, функціоналом і можливостями масштабування. В Shopify є 3 тарифи:
Ці цифри є актуальними при купівлі підписки на рік. Якщо сплачувати помісячно, то вийде на 25% дорожче: $32, $92 та $399 на місяць. А при покупці 2-річного плану надається знижка 20%.
Є ще тариф Starter за $5 на місяць, але він не підійде для повноцінного інтернет-магазину. Тільки для дрібних продажів через соцмережі та месенджери.
Shopify Plus знімає обмеження по кількості співробітників та відкриває широкі можливості для кастомізації, масштабування бізнесу. Але його вартість стартує від $2300 на місяць. Розраховується індивідуально, залежно від функціоналу.
При цьому Shopify знімає комісію за кожну транзакцію в інтернет-магазині. Чим дорожчий тарифний план, тим менша комісія. Її розмір варіюється від 0,6 до 2%. Щоб уникнути зборів, можна проводити платежі через Shopify Payments, Shop Pay та PayPal Express.
Зважайте на те, що це лише плата за користування платформою – розробку на базі конструктора треба розраховувати окремо. Якщо ви все робите самостійно, то витрачаєте тільки свій час. А якщо звертаєтесь до фрілансера, то сплачуєте його послуги. Середня погодинна вартість роботи фрілансера – $10-15.
Середня вартість проєкту у фрілансера – $700 на підставі даних з бірж фрілансу: Freelancehunt, Weblancer, Freelance.ua. У ході доопрацювань вона може збільшитись. На неї впливають дизайн і SEO.
В агенції за інтернет-магазин на шаблоні попросять $1500-5000. При розробці авторського шаблону з індивідуальним дизайном ціна буде вищою, ніж під час використання одного з готових шаблонів, що надаються конструктором.
Є платні та безкоштовні CMS. Потрібно оцінювати можливості тих та інших, щоб зрозуміти, що вам більше підходить. Враховуйте такі фактори:
У безкоштовних CMS найчастіше відсутня служба підтримки, хоч вони й не завжди гірші за платні. Але вам можуть бути недоступні:
Такі функції можуть з'являтись при переході на платну версію CMS або при підключенні додаткових плагінів (модулів) у безкоштовній CMS.
Для WordPress більшість плагінів встановлюються безкоштовно, але їхні оновлення можуть бути платними. Щодо платних модулів для WordPress, то ціни на них стартують з €3 на місяць. Найдорожчий модуль у маркетплейсі коштує €23 на місяць.
Для OpenCart також є багато безкоштовних плагінів. Щодо платних модулів, то ціни в маркетплейсі стартують з $5 і доходять до $99,99. Протягом 6-12 місяців може надаватись їх безкоштовна підтримка та оновлення – далі за це треба платити.
В маркетплейсі CMS PrestaShop мінімальна ціна на модуль становить €52,49, максимальна – €489,99. Далі ви сплачуєте від €2 до €12 на місяць за підтримку та оновлення. Безкоштовних плагінів практично немає.
Для Magento Open Source є багато безкоштовних модулів. Але ціни на платні модулі стартують з $60 і сягають $99 999. Для дешевих модулів може стягуватися додаткова плата за підтримку та оновлення, для дорогих модулів ці витрати вже включені у вартість.
Розцінки можуть змінюватись в залежності від версії Magento. Звідси випливає, що WordPress – найдешевша, а Magento – найдорожча в обслуговуванні.
У платних CMS з самого початку закладено більше функцій, що обумовлює їхню вартість. Але це не виключає потреби підключати платні плагіни. При масштабуванні бізнесу вам може знадобитися більше функцій.
Як би там не було, якщо ви обрали платну CMS, то потрібно купити ліцензію. Для Magento Commerce вартість річної ліцензії стартує з €18 100. Вона розраховується індивідуально залежно від кількості підключених плагінів, розміру компанії та обсягів продажу.
Для Sylius Plus вартість річної ліцензії стартує з €800. Розраховується залежно від кількості підключених плагінів та обсягу продажів. Є безкоштовна версія Sylius Standard без техпідтримки з дуже обмеженим функціоналом.
Для бізнесу підходить лише платний варіант. Вартість ліцензії на місяць для CMS Shopware стартує з €600 для базового пакету. Є ще кілька пакетів, вартість яких розраховується індивідуально. Вони відрізняються функціональністю.
Варто враховувати, що є системи з відкритим і закритим кодом. CMS з відкритим кодом можуть допрацьовуватись за додаткову плату.
Вартість допрацювань залежить від необхідних трудовитрат та погодинної оплати послуг програміста. Найчастіше програміст бере $20-30 за годину – залежить від його професіоналізму та спеціалізації.
Це можна розглядати, як спосіб здешевити розробку – фахівці беруть платформу та кастомізують її під клієнта. Фрілансери беруть за таку роботу до $1800, згідно з даними бірж. В агентстві повна вартість проєкту буде $3800-8000 – залежно від рівня допрацювань і дизайну.
Складна розробка з індивідуальним дизайном на базі WooCommerce або OpenCart може коштувати близько $12 000. За ліцензію не потрібно платити, оскільки ці 2 CMS безкоштовні. Але їм можуть знадобитися додаткові платні модулі.
*ціни на підписки та ліцензії вказані на квітень 2024 року.
Це найдорожче рішення по часу й вартості. Такі інтернет-магазини створюються безпосередньо під замовників. Відповідно, пишуться з урахуванням:
На фреймворку можна реалізувати будь-який специфічний функціонал. Ви не досягнете стелі можливостей, як у випадку з CMS.
При цьому для таких сайтів характерна зручна навігація та швидкий пошук – навіть за великого обсягу інформації та товарів. Особливо якщо підключити Algolia Search або Elasticsearch.
Індивідуальні проєкти коштують від $20 000 для малого та середнього бізнесу. У випадку з великим бізнесом цінник може стартувати зі $100 000.
На вартість розробки впливає низка факторів, серед яких:
Чим складніший проєкт, чим вищі вимоги до UX/UI, чим більше сторінок, функцій, інтеграцій, тим дорожча розробка. Для шаблонних рішень зі стандартним набором функцій можна вказати точніші ціни ще до початку робіт.
А от для індивідуальної розробки вартість розраховуватиметься під конкретний запит замовника. Бюджет проєкту передбачатиме оплату роботи команди:
Чим вищий рівень кожного учасника команди, тим вища вартість його години. Але від рівня кваліфікації цих людей залежить якість результату. А від вибору хостингу/сервера/хмари залежить продуктивність сайту. Давайте розглянемо детальніше кожен аспект.
Під час роботи з дизайном можливі кілька варіантів. Ви можете:
Індивідуальний дизайн можна зробити для сайту на конструкторі, CMS або фреймворку. Хоча можливості сайту та свобода дій для дизайнера відрізнятимуться. У конструкторі можна використовувати типові шаблони чи створювати свої. В CMS також є готові теми.
Кожен варіант має право життя. Тому обирайте відповідно до своїх цілей та бюджету. Але враховуйте, що дизайн за типовим шаблоном може стати проблемою для розвитку бренду. У ньому не буде характерних рис, властивих вашій компанії. До того ж, такий дизайн може виглядати дешево.
Сучасний онлайн-магазин важко собі уявити без зовнішніх інтеграцій. Як мінімум, знадобляться інтеграції з сервісами оплати та доставки.
Також будуть корисні інтеграції з CRM, складом, касою, 1С/BAS, сервісом sms-розсилок та іншими сервісами, притаманними сучасному e-commerce.
Це базові речі, які необхідні для повноцінної роботи. У міру розвитку бізнесу можуть знадобитись додаткові допрацювання для розширення асортименту та функціоналу. Все це впирається в робочі години програміста.
Погодинна вартість послуг – $20-40 в залежності від технології та професійного рівня спеціаліста. Просту інтеграцію можна зробити за $100, а складна інтеграція коштуватиме від $3000. Точніше стане відомо під час практичного розгляду завдання.
Як ми бачимо, агенції виставляють найвищий цінник. Причому в Києві прайс вищий, ніж в інших містах України. Разом з тим, ви отримуєте більший рівень професіоналізму та комплексний підхід. Тому давайте розберемо поетапно, з чого складається ціна розробки інтернет-магазину у веб-студії.
Первинна консультація надається безкоштовно, а от розробка технічного завдання – це платна послуга. Вона містить в собі:
Від того, наскільки якісно описані завдання та вимоги, залежить вартість проєкту, терміни та результати. Потрібно приділити цьому достатньо уваги, щоб співробітники веб-студії знали над чим працюють, а ви – розуміли чого очікувати.
При розрахунках закладається частка ризику, але що точніше ТЗ, то менша ймовірність того, що ціна суттєво зміниться під час розробки. Мінімальна вартість послуги – $1000. Для складних проєктів може бути дорожче.
Шаблонний дизайн коштуватиме від $500, доопрацювання наявного дизайну – від $1000, а індивідуальний дизайн з нуля – від $1500. Фінальна вартість індивідуального дизайну з нуля може сягати $5000-8000.
Чим вищі вимоги, більше шаблонів сторінок і розмірів екранів, тим дорожче. Промальовування незвичних переходів та анімацій збільшує цінник. Але такі WOW-ефекти дають вам впізнаваність і перевагу перед конкурентами. Також на вартість дизайну впливає кількість концептів, ітерацій правок.
За правилами гарного тону вам запропонують 3 варіанти дизайну – для комп'ютерів, планшетів і смартфонів. Рідше роблять дизайн під Full HD, комп’ютер і смартфон. Ще рідше під 4 екрани: Full HD, комп’ютер, планшет, смартфон. Під більшу кількість різних типів екранів роблять дуже рідко.
Варіюється від $145 до $2900 за одну сторінку та від $6000 до $12 000 за проєкт. Залежить від дизайну та функціоналу кожної сторінки.
Програмування поєднує фронтенд і бекенд, робить сайт функціональним, допомагає налаштувати адмін-панель, переходи, кліки, забезпечити коректну роботу кошика. Також програмний код необхідний для:
Залежно від вибору технологій та рівня фахівців погодинна вартість послуг буде $20-40. Повна вартість програмування по проєкту визначається шляхом підрахунку робочих годин.
Для відносно нескладного проєкту загальна вартість програмування може становити $9570-14 500. Для більш трудомісткого проєкту цифри будуть близько $15 950-25 290.
Точніше буде вказано в ТЗ після індивідуального розрахунку. Можна обговорити обсяг функціоналу, щоб вплинути на ціну.
Варіюється від ₴200 до ₴4000 на місяць і більше. Вона залежить від кількості гігабайт на диску, оперативної пам'яті, ядер процесора та інших технічних характеристик. Тут треба враховувати масштаби проєкту.
Чим більший майбутній інтернет-магазин, тим потужніший тариф вам знадобиться. Якщо хочете створити широкий асортимент товарів і розраховуєте на великий наплив відвідувачів, то краще не заощаджувати на хостингу.
Від його вибору залежить продуктивність сайту. При виборі слабкого хостингу сайт буде виснути та/або видавати помилки. Можливо навіть переставати працювати в періоди пікових навантажень. Це призводитиме до відтоку відвідувачів і зниження позицій сайту в пошуковій видачі.
Доменне ім'я зазвичай реєструється на рік. Воно відповідає за тематику, спрямованість і регіональну прив'язку сайту. Вартість відрізняється в залежності від рівня – домен першого рівня коштуватиме від ₴1000, другого й третього рівня – ₴400-600 на рік.
Іноді зустрічаються акційні пропозиції, за яких використання домену буде безкоштовним протягом 3-12 місяців при покупці хостингу в тій же компанії.
Вартість просування складається з безлічі компонентів, серед яких:
Оптимально працювати над реалізацією ТЗ по SEO на етапі розробки сайту, тоді всі наступні етапи будуть дешевшими та ефективнішими.
Оцінити вартість просування складно без складання стратегії. Вона розраховується індивідуально відповідно до цілей та масштабів рекламних кампаній.
Середня ціна на індивідуальну розробку у веб-студії складає $40 000 з урахуванням індивідуального дизайну та SEO-оптимізації. Принаймні, якщо ми говоримо про фреймворк.
Якщо ви самостійно проведете дослідження ринку та прийдете з готовим дизайном, то це зменшить загальну вартість робіт.
А за повного набору послуг, складного функціоналу та орієнтації на преміальний сегмент ринку ціна зросте. У багатьох випадках її можна визначити після формування ТЗ.
Чим точніше буде складено ТЗ, тим менша ймовірність непотрібних витрат і точніша оцінка. Після розробки дизайну вартість буде вказана ще точніше.
Вартість і час розробки залежать від професіоналізму виконавців, обсягу робіт, дизайну, функціоналу, інтеграцій.
Чим складніший, масштабніший та специфічніший ваш проєкт, тим дорожчим і довшим він буде у виконанні. Тому подумайте, для чого вам потрібен інтернет-магазин – для тестування бізнес-моделі та отримання перших замовлень або для масштабування бізнесу.
У випадку зі стартапом краще обмежитись простим сайтом на безкоштовній CMS і залишити більше ресурсів на просування. Активна реклама допоможе швидко залучити трафік. При цьому ви зможете використати готові плагіни для розширення функціоналу.
Використовувати конструктори теж можна, але треба враховувати можливості й вартість конкретного конструктора. А також вартість додаткових платних модулів.
Якщо ви не хочете зіткнутися з жорсткими обмеженнями по кількості товарів, відвідувачів, співробітників, то краще не розглядати такий варіант на перспективу. Відсутність можливості інтегрувати індивідуальний дизайн і кастомний функціонал – ще один жирний мінус.
Якщо річна оплата занадто висока, зверніть увагу на індивідуальну розробку, щоб не переплачувати в перспективі найближчих кількох років. Бувають випадки, коли додаткові модулі коштують набагато дорожче, ніж підписка на платформу конструктора.
У разі масштабування бізнесу краще одразу вибрати індивідуальну розробку. Можливо, у вас вже є сайт на CMS, але він перестав покривати потреби компанії.
Тоді створення нового інтернет-магазину на фреймворку допоможе забезпечити високу продуктивність, кастомні функції та інтеграції.
Наприклад, можна створити окремі особисті кабінети для покупців, постачальників та дистриб'юторів, складну програму лояльності та інтеграцію з кастомною ERP/CRM.
Виходячи з цього, обирайте виконавців – простий проєкт можна запустити самостійно або за допомогою фрілансерів. Питання тільки в тому, скільки часу ви готові на це витратити та яку частку ризику вважаєте допустимою – адже фрілансери не завжди укладають договори, а для самостійної роботи потрібні знання та навички.
Для реалізації складного проєкту неминуче знадобиться допомога фахівців. Це дасть хороші результати, але вам треба точно описати свої цілі та пріоритети.
Будьте готові до діалогу під час робіт – у фахівців з'являтимуться питання, коментарі та пропозиції. Вкладені зусилля окупляться гарним, зручним і функціональним сайтом, який працює на ваш бренд.