Просту структуру сайту можна оформити переліком. Більш складну структуру краще одразу зображати схематично у вигляді блоків.
Головне в цьому – показати ієрархію сторінок і розділів. Найкращий варіант – інтерактивний прототип. Він найбільш якісно візуалізує розташування та взаємозв'язок різних блоків.
З таким прототипом можна взаємодіяти, щоб оцінити зручність, навігацію, логіку та привабливість структури сайту. Замовник може відчути себе в ролі клієнта та спробувати різні варіанти взаємодії з сайтом.
Якщо захочеться щось змінити або поліпшити, то на цьому етапі буде простіше внести зміни. На пізніших етапах це не завжди можливо.
Тут важливо вказати типи сторінок та їхню ймовірну кількість. Наприклад, головна сторінка завжди буде одна, а кількість сторінок категорій та товарів – варіативна. Окремо потрібно вказати наскрізні елементи, які будуть на кожній сторінці сайту:
- логотип;
- верхнє меню;
- нижнє меню;
- бокове меню;
- спливаючі вікна.
Бокове меню характерне для інтернет-магазинів і часто містить систему фільтрів. Цей момент обговорюється із замовником, тому що під час використання фільтрів повинні генеруватись нові сторінки з добірками товарів.
Спливаючі вікна можуть з'являтись за заданих умов. Тому умови їхньої появи обговорюються та налаштовуються.
При складанні структури бажано орієнтуватися хоча б на базове семантичне ядро та реальний асортимент товарів/послуг замовника.
Крім того, SEO-фахівець вивчає структури сайтів конкурентів і дає рекомендації на підставі отриманої інформації. Фінальна структура затверджується за погодженням із замовником.