Що таке конверсія сайту та як її покращити

Чому конверсія – це не лише продажі? Чому вона важлива та як її підвищити? Що потрібно враховувати? Поговоримо про це в статті. Ви отримаєте детальну інформацію щодо різних видів і типів конверсії для різних сфер бізнесу. Для наочності розглянемо на прикладах. Наприкінці дамо рекомендації та зробимо висновки – це допоможе використовувати ресурси ефективно та досягти бажаних результатів.


Що таке конверсія сайту

Конверсія сайту – цільова дія, вчинена відвідувачем.Такою дією буде: заповнення форми заявки, купівля товару, бронювання квитка, дзвінок, підписка на розсилку, реєстрація, репост у соцмережі чи месенджері.

Бажаний тип цільової дії залежить від сайту, сторінки та особливостей бізнесу. Для сторінки з описом товару цільовою дією буде додати товар у кошик або порівняння.

Для сторінки з описом послуги – запис до фахівця чи залишення заявки. А співвідношення цільових дій до загальної кількості відвідувачів називається коефіцієнтом конверсії.

Як розрахувати конверсію сайту

Порахувати коефіцієнт конверсії можна за формулою:

Кількість конверсій : Кількість відвідувачів * 100%

Відповідь буде виражатись у відсотках. Наприклад:

Сайт відвідало 45 000 осіб. Покупку здійснили 3500 осіб.

3500 : 45 000 * 100% = 7,77%

Для різних товарів коефіцієнт конверсії відрізнятиметься. По каналах просування теж. Так само як і по кнопках, якщо на сторінці кілька кнопок для цільової дії. Наприклад, на одному лендінгу може бути до 5 кнопок, але відвідувачі будуть більше натискати кнопки в середині або в кінці.

Для сторінок з описом послуг це також справедливо, оскільки одні послуги матимуть більший попит, ніж інші. Тому для зручності можна рахувати автоматично за допомогою спеціальних сервісів – це заощадить час і спростить завдання.

Відстежування конверсії спеціальними сервісами

Для підрахунку використовується Google Analytics. Цей інструмент допомагає виміряти конверсію щодо поставленої мети:

  1. Відвідування цільової сторінки: Контакти, Кошик, Дякуємо за покупку та ін.
  2. Час, проведений на сайті або сторінці: від 2 хвилин.
  3. Кількість відвіданих сторінок за 1 візит: від 3.
  4. Досягнення події: натискання кнопки, підписка на розсилку, реєстрація.
  5. Кастомна ціль: налаштовується адміністратором сайту.

Для розрахунку статистики необхідно встановити сервіс аналітики на вебсайт і налаштувати його вручну. Результати можна переглянути в розділі Конверсії/Цілі/Огляд. А тепер давайте дізнаємось, навіщо це потрібно.

Чому показник конверсії настільки важливий

Рівень конверсії допомагає оцінити ефективність текстів, дизайну та сайту загалом. Також цей показник характеризує якість трафіку, що приходить на сайт.

Якщо SEO-просування, контекстна та банерна реклама приводять нецільовий трафік, то рівень конверсії буде низьким – тоді треба переглянути стратегію просування.

Якщо трафік цільовий, але відвідувачі погано конвертуються в покупців, то причина може бути в недоробках на сайті. Тоді доведеться попрацювати над внутрішньою оптимізацією: змінити дизайн, структуру, наповнення, усунути технічні помилки, прискорити завантаження сайту, покращити навігацію.

Хороший показник конверсії – ознака того, що з сайтом усе гаразд, він виконує свої функції. Для маркетологів і SEO-фахівців це ознака того, що вони все роблять правильно.

Який коефіцієнт конверсії вважається хорошим

Що вище, то краще, оскільки цей показник впливає на рентабельність сайту. Кожен власник ресурсу прагне збільшити коефіцієнт конверсії. Але в різних сферах діяльності застосовуються різні цифри:

  1. Для некомерційних організацій – 2%.
  2. У приватній медицині – 3,6%.
  3. Для роздрібної торгівлі й туризму – 5%.
  4. У сфері освіти – 5,8%.
  5. У сфері фінансових послуг – 6,2%.
  6. У сфері програмного забезпечення – 7%.

Найвища конверсія у сфері доставлення їжі, тому що тут знаходиться високо вмотивована аудиторія клієнтів. Показник сягає 10%. Для популярних ЗМІ також є характерним коефіцієнт конверсії 10%, але тут ідеться про утримання уваги, а не про продажі.

При цьому у лідерів кожної галузі показники будуть вищими. А у новачків і неякісних ресурсів – нижчими. Тут представлені усереднені цифри по індустріях. Експерименти на сайті, введення незатребуваних товарів і послуг можуть призводити до просідання конверсії.

Причини низької конверсії

Можливих причин багато. Серед найбільш очевидних:

  1. Неправильно налаштована реклама – приводить на сайт людей, які не налаштовані на купівлю товару/замовлення послуги.
  2. Вищі ціни, ніж у конкурентів – якщо вони не обґрунтовані кращою якістю, сервісом, додатковими послугами та вигодами для клієнтів.
  3. Незручне оформлення замовлення, умови оплати, тривале чи невигідне доставлення.
  4. Некоректно налаштована вирва продажів – клієнти губляться на шляху до цільової дії.
  5. Незрозуміла навігація на сайті – людям складно знайти бажані товари, тому вони йдуть на сайти конкурентів.
  6. Поганий опис товарів чи послуг – описані не всі характеристики, мало фото, неякісні фото, відгуків немає.
  7. Особливості дизайну – навіть такі дрібниці, як розташування й колір кнопок впливають на конверсію. А дизайн загалом формує враження від сайту.
  8. Погана адаптивність під мобільні пристрої. Понад 50% покупців шукають інформацію про товари та послуги зі смартфонів або планшетів. При поганій адаптивності сайту вони не затримуватимуться на ньому.

Сезонність теж важлива, але на неї ми не можемо вплинути за допомогою технічних робіт на сайті чи SEO-просування. Тут варто подумати про раннє бронювання або розширення асортименту. Те й інше можна просувати за допомогою реклами.

Як підвищити конверсію на сайті

Треба звернути увагу на маркетинг і технічну складову. Знижки, акції, спеціальні пропозиції, зміни цін та умов купівлі стимулюють продажі – особливо, якщо анонсуються по різним каналам.

При цьому важливо підготувати сайт до припливу відвідувачів: забезпечити його продуктивність, швидке завантаження, хорошу адаптивність, зручність і функціональність. Якщо є технічні помилки – їх слід усунути до запуску рекламної кампанії.

Також важливо оптимізувати контент, адже він впливає на результати сео просування та сприйняття. Необхідно використовувати ключові слова у текстах, давати відвідувачам корисну інформацію, додавати якісні фото та відео для демонстрації товарів і послуг.

Способи підвищення конверсії сайту

Існує 9 основних способів підвищення конверсії. Серед них варто розглянути:

  1. Контекстну рекламу – платні покази текстових рекламних оголошень нагорі пошукової видачі. Орієнтовані на конкретні запити цільової аудиторії.
  2. Банерну рекламу – платні покази рекламних банерів на тематичних майданчиках. При правильному підході дають швидкі відчутні результати у вигляді приросту клієнтів.
  3. A/B тестування дизайну. Експерименти з оформленням і розташуванням окремих елементів на сторінках сайту допомагають знайти оптимальне рішення з точки зору рівня конверсії.
  4. Поліпшення юзабіліті – пов'язане з дизайном і структурою сайту. Потрібно забезпечити зрозумілу навігацію, працездатність кнопок і посилань.
  5. Прискорення завантаження сторінок шляхом оптимізації графічного контенту. Фото та гіфки можна стиснути та/або змінити формат. Відео можна завантажити на YouTube і додати на сайт за допомогою вбудованого коду. Від непотрібних плагінів краще позбутись. Це допоможе зменшити ймовірність відмови, яка досягає 90% при завантаженні сторінки довше 5 секунд.
  6. Поліпшення текстового контенту – якісні назви товарів і послуг, описи характеристик, відгуки, інформація про доставлення та оплату. Можна додавати інструкції та чек-листи.
  7. Поліпшення мобільної адаптивності. Мобільний трафік зростає з кожним роком. Тому варто перевіряти адаптивність сайту через Google Mobile Friendly та працювати над версткою/фронтендом.
  8. Соцмережі – їх можна використовувати для таргетованої реклами та комунікації. Соцмережі допомагають прогріти потенційних клієнтів перед покупкою та стимулювати вже наявних клієнтів до повторних покупок.
  9. Спливаючі вікна, push-сповіщення, розсилки в месенджерах і на пошту – добре працюють на утримання та повернення клієнтів для інформування про нові надходження, завершення цільових дій або здійснення нових покупок.

Ці способи можна використовувати як окремо, так і в поєднанні. Все залежить від бюджету, цілей та бажаної швидкості результатів. Також будуть корисні онлайн інструменти та сервіси.

Інструменти й сервіси для підвищення конверсії сайту

Ці 6 інструментів охоплюють основні аспекти роботи з конверсією:

  1. Google PageSpeed – допомагає виявити технічні помилки, які уповільнюють роботу сайту та дізнатися, як їх виправити.
  2. BuzzSumo – допомагає проаналізувати пошукові запити та публікації конкурентів, знайти ідеї для своїх публікацій, відстежити новини у ніші.
  3. Eyequant – допомагає оцінити дизайн сайту та ефективно розташувати елементи. Його алгоритми визначають місця, на які частіше звертатимуть увагу відвідувачі.
  4. Mention – допомагає відстежити пости, коментарі, відгуки та запитання клієнтів. Таким чином, можна швидко відповісти на запитання, запропонувати розгорнуту консультацію, обробити скаргу, оцінити враження людей від сайту.
  5. Clarity – допомагає проаналізувати сеанси користувачів. Генерує теплові карти, щоб визначити популярні розділи сайту та видалити/поліпшити непопулярні.
  6. Qualaroo допомагає проводити опитування серед користувачів. У них можна запитувати про все, що пов'язано з сайтом: зручність реєстрації, простоту навігації, якість контенту.

Clarity – багатофункціональний сервіс, а от інші рішення мають вузьку спеціалізацію. Можна комбінувати їх застосування для одержання цілісної картинки.

Види й типи конверсій

Існує 10 видів конверсій, які відрізняються цільовими діями та призначенням. Для зручності сприйняття представимо інформацію у вигляді таблиці.

Види конверсії
Призначення
Приклади
Конверсія реклами
Визначає кількість та якість трафіку, отриманого від контекстної та банерної реклами
За місяць сайт відвідали 1000 осіб, з яких 750 прийшли завдяки рекламі. Ділимо 750 переходів на 1000 осіб і множимо результат на 100%. Отримуємо коефіцієнт конверсії 75%
Конверсія ефективності зовнішніх ресурсів
Допомагає оцінити ефективність лінкбілдингу й партнерських програм
За місяць сайт відвідали 1000 осіб, з яких 650 прийшли з партнерських ресурсів. Ділимо 650 переходів на 1000 осіб і множимо результат на 100%. Отримуємо коефіцієнт конверсії 65%
Конверсія ефективності соцмереж/таргетингу
Визначає кількість переходів із соцмереж. Допомагає оцінити ефективність їх ведення й таргетованої реклами
За місяць сайт відвідали 1000 осіб, з яких 550 прийшли з соцмереж. Ділимо 550 переходів на 1000 осіб і множимо результат на 100%. Отримуємо коефіцієнт конверсії 55%
Конверсія письмових звернень
Допомагає оцінити частоту звернень у чаті, через форму зворотного зв'язку, по e-mail
За місяць сайт відвідали 1000 осіб, з яких 10 написали в чат. Ділимо 10 повідомлень на 1000 осіб і множимо результат на 100%. Отримуємо коефіцієнт конверсії 1%
Конверсія дзвінків
Визначає кількість дзвінків і важливість телефонної підтримки. Може застосовуватись у поєднанні з наскрізною аналітикою
За місяць сайт відвідали 1000 осіб, з яких 100 зателефонували. Ділимо 100 дзвінків на 1000 осіб і множимо результат на 100%. Отримуємо коефіцієнт конверсії 10%
Конверсія підписників
Допомагає визначити ефективність форми підписки та заклику до дії
За місяць сайт відвідали 1000 осіб, з яких 400 підписалися на розсилку. Ділимо 400 підписок на 1000 осіб і множимо результат на 100%. Отримуємо коефіцієнт конверсії 40%
Конверсія реєстрацій
Демонструє ефективність і зручність форми реєстрації
За місяць сайт відвідали 1000 осіб, з яких 450 зареєструвалися. Ділимо 450 реєстрацій на 1000 осіб і множимо результат на 100%. Отримуємо коефіцієнт конверсії 45%
Конверсія відвідування сторінок
Допомагає оцінити внутрішню перелінковку, навігацію на сайті та ефективність вирви продажів
За місяць сайт відвідали 1000 осіб, з яких 850 відвідали сторінку з прайсом. Ділимо 850 відвідувань на 1000 осіб і множимо результат на 100%. Отримуємо коефіцієнт конверсії 85%
Конверсія заявок
Показує ефективність елементів, що продають на цільових сторінках
За місяць сайт відвідали 1000 осіб, з яких 60 залишили заявки. Ділимо 60 заявок на 1000 осіб і множимо результат на 100%. Отримуємо коефіцієнт конверсії 6%
Конверсія продажів
Визначає прибутковість сайту. Пов'язана з ефективністю роботи менеджерів з продажу
За місяць сайт відвідали 1000 осіб, з яких 30 зробили покупки. Ділимо 30 покупок на 1000 осіб і множимо результат на 100%. Отримуємо коефіцієнт конверсії 3%

Крім того, є типи конверсії. Вони передбачають мікро й макроконверсію. Макроконверсія – це фінальна дія, яку ми очікуємо від відвідувача сайту. А мікроконверсії – це дії клієнта на шляху до головної мети.

У випадку з електронною комерцією макроконверсією вважатиметься покупка/підтвердження замовлення. А мікроконверсіями – перегляд прайсу, вивчення асортименту, додавання товарів до порівняння.

Іноді люди навіть починають оформлювати замовлення та додають товар у кошик, але зупиняються на півдорозі. Тоді їх повертають на сайт за допомогою листів і повідомлень.

Висновки та рекомендації

Коефіцієнт конверсії важливий, оскільки це один з показників ефективності сайту. Але проміжні дії користувачів не завжди призводять до продажів. А хороша конверсія не завжди дорівнює хорошому прибутку.

Тому треба оцінювати як коефіцієнт конверсії, так і прибутковість сайту. У цьому зв'язку необхідно враховувати середній розмір чека.

А якщо оцінювати ефективність рекламних кампаній, то слід розглядати коефіцієнт конверсії у зв'язку з показником ROI – return on investment. Він розраховується за формулою:

ROI = ((Валовий прибуток - Витрати на маркетинг): Витрати на маркетинг) * 100%

Що більше ROI, то краще окупається рекламна кампанія. Для ефективного використання коштів слід стежити за цим показником та за роботою менеджерів з продажу.

При поганій обробці заявок гроші на просування сайту будуть витрачені даремно. ROI від 20% вважається хорошим результатом для комерційних проєктів.

Щодо інформаційних проєктів, які заробляють на розміщенні реклами – їхній успіх буде вимірюватися у кількості унікальних переглядів, переходів по сторінках, тривалості сеансу кожного відвідувача.

Ефективність реклами, розміщеної на інфоресурсах, оцінюється за кількістю переходів на сайти рекламодавців – далі за класичною схемою оцінки конверсії. Зрештою рекламодавці чекатимуть на дзвінки, заявки, підтвердження замовлень, оплати, бронювання та ін.

Власники інфоресурсів розраховуватимуть доходи від розміщення реклами окремо та рекламуватимуть медійні послуги.

Давайте обговоримо ваш проєкт