Як зробити сайт-візитку

Як зробити сайт-візитку

Сайт-візитка – це невеликий вебресурс з однієї або декількох сторінок, що презентує компанію в мережі. Це найпростіший із погляду розробки та недорогий проєкт. Здебільшого, його можна створити самостійно. Ми розповімо, як зробити сайт-візитку із мінімальними витратами часу та коштів.

Що таке сайт-візитка та для чого він потрібен

Сайт-візитка – ресурс для розміщення інформації про підприємство або людину. Зазвичай, на них розміщуються відомості про діяльність персони, товари або послуги компанії, контакти.

Такі сайти відіграють роль традиційної візитної картки, проте вони розміщені в інтернеті та, окрім коротких даних для зв’язку, надають всю необхідну інформацію (презентація).

Сайти-візитки актуальні для:

  • компаній будь-якої форми власності та роду діяльності;
  • осіб творчих професій (художники, фотографи, візажисти);
  • професіоналів, що надають свої послуги.

У яких випадках варто замовити або зробити сайт-візитку самостійно:

  • якщо немає корпоративного сайту та не планується його розробка;
  • якщо бізнес ведеться виключно офлайн та в мережі потрібно лише розмістити координати, іншу текстову або мультимедійну інформацію;
  • якщо потрібно розмістити детальну інформацію про персону у відкритий доступ.

Навіщо потрібен такий ресурс:

  • популяризує бізнес;
  • сприяє покращенню репутації та впізнаваності бренду;
  • приваблює нових клієнтів;
  • забезпечує цілодобовий доступ до інформації щодо компанії або людини;
  • дозволяє проводити рекламні кампанії в мережі;
  • допомагає збирати дані для аналітики;
  • дозволяє зацікавити клієнта та надає можливість зв’язку або замовлення послуг.

Що має бути на сайті-візитці

Немає ніяких жорстких вимог та обмежень. Ви можете розміщувати на сайті будь-яку необхідну бізнесу та користувачам інформацію.

Зазвичай, такі ресурси містять:

  • відомості про особу або компанію;
  • контакти (адреса, телефон, месенджери та інші способи комунікації);
  • відомості правового характеру, якщо потрібно (ліцензії, сертифікати);
  • дані про товари, послуги, продукцію.

Також, сторінки сайту можуть містити: вакансії, новини, відгуки, інформацію щодо співробітників, прайс-листи.

Вимоги до ресурсу

Звичайно, не йдеться про суворі вимоги, а лише про ті, що висуває сучасний світ. Адже якщо ресурс не відповідає їм, шанси на його успіх значно скорочуються.

Отже, сучасний сайт-візитка повинен:

  • швидко завантажуватися та реагувати на дії користувачів;
  • бути комфортним у використанні та мати інтуїтивно зрозумілий інтерфейс;
  • працювати стабільно та без збоїв;
  • добре відтворюватися на екранах та пристроях будь-яких розмірів та типів;
  • доводити інформацію лаконічно, просто й комфортно для сприйняття, використовувати різні формати даних (текст, інфографіка, зображення, таблиці, відео).

Безумовно, це лише рекомендації, але з нашого досвіду, їхнє впровадження позитивно впливає на популярність ресурсу та вашого бізнесу.

Скільки коштує сайт-візитка

На жаль, не можна чітко назвати якусь ціну. Кожен проєкт індивідуальний, вочевидь його реалізація вимагає різних витрат часу й зусиль.

Але дещо про ціни сказати можна. Якщо створювати сайт-візитку самостійно, витрати будуть мінімальні. Доведеться оплатити доменне ім’я та хостинг. Варто обмовитися, що в теорії можна обійтися навіть без цього: хостинг та домен можуть бути безплатними. Але ми вкрай не радимо використовувати їх. До них «погано ставляться» пошукові системи, поштові сервіси. Також, безплатний хостинг – не гарантія працездатності та вже тим більше швидкості та продуктивності вашого ресурсу.

Якщо розробку проєкту віддати компанії або фрилансеру, доведеться оплатити їхні послуги. Вартість буде залежати від:

  • необхідності розробки унікального дизайну;
  • кількості різних сторінок для проєктування та верстки;
  • необхідності впровадження функціоналу на сайт;
  • інтеграцій ресурсу із системами аналітики та сторонніми сервісами (месенджери, CRM, бази даних).

За умови замовлення розробки сайту-візитки в «Червоному хамелеоні» ціна буде залежати виключно від реальних трудовитрат фахівців для реалізації проєкту. За професійний сайт, розроблений експертами в eCommerce-сегменті, доведеться заплатити від 5500 грн.

Замовити чи зробити самостійно

Важливе питання. При ухваленні рішення по ньому обов’язково зважайте на:

  • розмір бюджету;
  • наявність часу та можливості для розробки;
  • рівень розуміння процедури сайтобудування;
  • можливість підтримувати ресурс.

Арифметика проста: чи варті ваш час та зусилля, які необхідно витратити, щоби зробити сайт-візитку самому, 5500 гривень. Відповідь на це питання допоможе легко вирішити – є сенс розбиратися в створенні вебресурсу, чи варто довіряти професіоналам.

Як зробити сайт-візитку самостійно

Якщо у вас невеликий бізнес та достатньо вільного часу, то дійсно варто займатися створенням сайту-візитки самостійно. Перше, з чим знадобиться визначитися – вибір відповідної платформи або конструктора.

Обираємо платформу для майбутнього сайту: конструктор або CMS

CMS – це система управління контентом. Вона дає змогу:

  • налаштовувати зовнішній вигляд сайту;
  • додавати та редагувати сторінки;
  • оптимізувати сторінки для просування в пошуку;
  • встановлювати форми зворотного зв’язку;
  • відстежувати активність відвідувачів.

Конструктор – це спрощений варіант системи, де ви лише налаштовуєте сторінку (або потрібну кількість сторінок), додаєте текст, зображення, відео, форми безпосередньо на них. Тут усе зовсім просто, тому розбереться навіть людина, яка вперше бачить конструктор, якщо хоч приблизно уявляє собі власний вебсайт.

Які ж плюси та мінуси конструкторів та CMS:

Плюси

  • CMS
    • повноцінний функціонал сайту;
    • організація доступу співробітників до управління контентом (налаштування прав користувачів);
    • широкий вибір шаблонів, можливість персоналізації та верстки власного;
    • можливість перетворення сайту-візитки на складніший проєкт;
    • можна створити сайт безплатно.
  • Конструктор
    • легкість створення сторінки;
    • швидкість запуску проєкту;
    • відсутність необхідності обслуговування та підтримки (лише наповнення й оновлення контенту);
    • не вимагає оплати хостингу;
    • можна створити сайт-візитку безплатно.

Мінуси

  • CMS
    • доведеться витратити час та зусилля, щоби розібратися з роботою платформи, структурою сайту, принципом публікації контенту;
    • необхідно налаштовувати, стежити за актуальністю, безпекою ресурсу самостійно або платити за підтримку;
    • потрібно оплачувати хостинг.
  • Конструктор
    • слабкий функціонал (в безплатних версіях, зазвичай, доступно лише редагування контенту на базових шаблонах);
    • обмежений вибір шаблону та відсутність можливості використовувати власний;
    • неможливо налаштувати доступ співробітникам;
    • проєкт не може зростати з ростом бізнесу;
    • не завжди можна в безплатній версії під’єднати свій домен;
    • залежність від роботи сервісу (якщо сервіс закриється, сайт зникне).

Пропонуємо керуватися такими критеріями в процесі вибору:

  • конструктор підходить для швидкого старту невеликого проєкту та тестування ніш або бізнес-ідей;
  • CMS – це більш складне, стабільне та солідне рішення, що вимагає певних витрат часу (та, можливо, коштів), але з набагато більшою перспективою.

Є ще й третій варіант, про який варто хоча б згадати – створення сайту-візитки з нуля без конструктора чи CMS, точніше із самописною CMS або у формі статичного сайту (для такого масштабу проєкту це цілком реально та може бути виправданим). Але цей метод має кілька недоліків, що роблять його істотно менш привабливим, ніж розглянуті вище:

  • вимагає знань у сайтобудуванні (верстка, програмування) або обов’язкових витрат у вигляді оплати розробнику;
  • більш складне та не завжди комфортне обслуговування сайту;
  • обмежений вибір шаблонів та неможливість зміни.

Загалом, щоби створювати такі сайти, потрібно або бути розробником, або весь час платити за створення й обслуговування ресурсу.

Домен та хостинг

Якщо вибір зроблено на користь CMS, цей крок буде обов’язковим, оскільки сайт мусить десь фізично розміщуватися та мати ім’я, за яким він буде доступний у мережі. 

Щоби зробити вибір хостингу, слід керуватися такими факторами:

  • вимоги або рекомендації для конкретно обраної CMS;
  • масштаби та ймовірність зростання проєкту;
  • очікуваний трафік.

Моніторинг хостинг-провайдерів демонструє, що для розміщення сайту-візитки, цілком підходять мінімальні тарифи. До того ж більшість провайдерів дозволяє легко переходити на потужніший сервер у разі необхідності, усього лише сплативши різницю у вартості.

Вибір доменного імені не має ґрунтуватися лише на особистих смаках. Річ у тім, що воно бере участь у пошуковому просуванні. Тому ми рекомендуємо вивчити питання самостійно або звернутися до SEO-фахівця, який проконсультує або допоможе з вибором. Один із поширених варіантів – збіг домену з брендом, якщо планується просування за брендовими запитами.

Встановлення та налаштування CMS

Процедури можуть бути різними, залежно від обраної платформи. Але багато хостинг-провайдерів пропонують послугу автоматичної інсталяції CMS на вибір із панелі управління акаунтом. Тоді все відбувається насправді за один клік.

Далі потрібно зробити необхідні налаштування платформи, встановити плагіни, які забезпечать потрібний функціонал, якщо серед базових можливостей його немає. Наприклад, для більшості платформ доведеться розширювати SEO-функції. Попри не погану оптимізацію популярних систем управління контентом до пошукового просування, з цим питанням доведеться працювати окремо: додавати метатеги, налаштовувати ієрархію підзаголовків, заповнювати теги зображень, управляти пагінацією.

Також, вам потрібно подбати про:

  • швидкість роботи сайту;
  • відсутність помилок;
  • адаптивність шаблону.

Тим, хто віддав перевагу конструктору, у цьому питанні значно легше, оскільки сервіс, зазвичай, уже налаштований під усі потреби користувача та оптимізований.

Наповнення контентом

У сучасних платформах наповнення контентом – інтуїтивно зрозумілий та комфортний процес, що не є складнішим, ніж робота в текстовому редакторі. Базові функції дають змогу додавати, редагувати, імпортувати необхідні дані.

Наповнення інформацією сайту-візитки не потребує багато часу. Головне, стежте, щоби весь опублікований контент був видимий, доступний, не заважав перегляду інших елементів. Та звичайно, використовуйте лише корисну для потенційного клієнта інформацію.

Аналітика

Не варто нехтувати такою потужною можливістю вебресурсу, як отримання статистики щодо користувачів, їхніх потреб, активностей. По-перше, ці дані допомагають покращувати та вдосконалювати сайт. По-друге, це корисна інформація для розвитку бізнесу.

Під’єднайте до сайту вебаналітику. Для цього на сайт додайте код Google Analytics або альтернативної системи. Зауважте, що для проєктів, орієнтованих на український сегмент інтернету, не бажано використовувати аналітику від Яндекса. Вона може сповільнювати завантаження ресурсу на території країни. Це погіршує поведінкові фактори та видимість сайту.

Для CMS вибір інструментів аналітики необмежений. Але й конструктори пропонують опцію одержання статистики із сайту.

На цьому етапі проєкт можна вважати створеним. Далі доведеться працювати над авторитетністю та просуванням сайту в топі пошукової видачі. Але це вже завдання SEO.

Висновки

Отже, головні питання, які необхідно вирішити:

  • замовляти розробку або розбиратися зі створенням сайту самостійно;
  • обрати конструктор чи віддати перевагу повноцінній CMS;
  • знайти відповідний домен;
  • підібрати надійний хостинг.

Решта – справа техніки. Ви можете передати ці технічні моменти нам. З «Червоним хамелеоном» ви отримаєте не лише сайт, а багатофункціональний інструмент розвитку бізнесу в мережі. До того ж ми готові взяти на себе й рутину з підтримки та обслуговування інтернет-ресурсу.

Давайте обговоримо ваш проєкт