Як зробити сайт-візитку

Думаєте про доцільність такого ресурсу для свого бізнесу? Хочете зрозуміти, як відбувається процес розробки і від чого залежить ціна? Тоді ця стаття буде корисною для вас. Сьогодні ми розповімо про те, як зробити сайт-візитку з мінімальними витратами часу та коштів.

Що таке сайт-візитка

Сайт-візитка – це невеликий веб-ресурс з однієї або кількох сторінок, який презентує людину чи компанію в мережі. З погляду розробки це найдешевший та найпростіший проєкт.

Але тут також є нюанси, які важливо враховувати. Тому нижче ми розглянемо особливості оформлення такого сайту та вибору платформи. Читайте далі, щоб розібратися в питанні.

Кому і для чого потрібен сайт-візитка

Подібні сайти виконують роль традиційної візитної картки, тільки вони розміщені в Інтернеті та крім коротких даних для зв'язку надають всю основну інформацію.

Сайти-візитки є актуальними для:

  • компаній будь-якої форми власності та роду діяльності;
  • людей творчих професій (художники, фотографи, візажисти);
  • професіоналів, які надають послуги.

В яких випадках варто замовляти чи робити сайт-візитку самостійно:

  • якщо немає та не планується розробка корпоративного сайту;
  • якщо бізнес ведеться переважно офлайн, а в мережі потрібно лише розмістити координати, іншу текстову чи мультимедійну інформацію;
  • якщо потрібно розмістити докладну інформацію про підприємця у відкритому доступі.

Що дає такий ресурс:

  • популяризує бізнес;
  • підвищує репутацію та впізнаваність бренду;
  • приваблює нових клієнтів;
  • забезпечує цілодобову доступність інформації про компанію чи людину;
  • дозволяє проводити рекламні кампанії в мережі;
  • допомагає збирати дані для аналітики;
  • допомагає зацікавити клієнтів;
  • дає клієнтам можливість зв'язатися чи замовити послугу.

Як бачимо, від сайту-візитки є користь для бізнесу. Тому давайте дізнаємось, як його правильно оформити.

Що має бути на сайті-візитці

Тут немає жорстких вимог та обмежень. Ви можете розміщувати на сайті будь-яку інформацію. Як правило, сайти-візитки містять:

  • відомості про людину чи компанію;
  • контакти (адреса, телефон, месенджери та інші способи зв'язатися);
  • відомості правового характеру, якщо вони є важливими: ліцензії, сертифікати;
  • дані про товари, послуги, продукцію.

Крім того, сторінки сайту можуть містити: вакансії, новини, відгуки, інформацію про співробітників, прайс-листи.

Вимоги до ресурсу

Насамперед, треба відповідати вимогам часу. Якщо сайт-візитка сприймається архаїчно, то шанси на його успіх невеликі. Сучасний сайт-візитка повинен:

  • швидко завантажуватися та реагувати на дії користувачів;
  • мати інтуїтивно зрозумілий інтерфейс;
  • працювати стабільно та без збоїв;
  • добре відображатися на будь-яких розмірах і типах екранів та пристроях;
  • представляти інформацію лаконічно, просто та комфортно для сприйняття;
  • містити різні формати подання даних: текст, інфографіка, зображення, таблиці, відео.

Це лише рекомендації, але з нашого досвіду, їхнє впровадження позитивно впливає на популярність ресурсу та бізнес замовника.

Скільки коштує сайт-візитка

Кожен проєкт індивідуальний, тому ціна варіативна. При самостійній розробці ви платите лише за домен і хостинг. А якщо замовляти розробку у веб-студії, то треба врахувати вартість послуг. Загальна вартість проєкту залежатиме від:

  • необхідності створення унікального дизайну;
  • кількості сторінок для проєктування та верстки;
  • обсягу та специфіки функціоналу для сайту;
  • потреби у зовнішніх інтеграціях (месенджери, CRM, бази даних).

При замовленні розробки сайту-візитки у «Червоному хамелеоні» ціна залежатиме виключно від реальних витрат праці фахівців для реалізації проєкту. Щоб зробити розрахунок, залиште заявку внизу статті.

Замовити чи зробити самостійно

Це важливе питання. При ухваленні рішення обов'язково зважуйте:

  • розмір бюджету;
  • наявність часу та можливості для розробки;
  • рівень розуміння процесу сайтобудування;
  • можливість підтримувати ресурс.

Арифметика проста: чи варті ваш час і зусилля, які потрібно витратити, щоб зробити сайт-візитку самостійно? Відповідь на це запитання допоможе вирішити, чи варто розбиратися у створенні веб-ресурсу чи краще довіритись професіоналам.

Як зробити сайт-візитку

Цей процес охоплює 5 етапів. І перше, з чим треба визначитися – вибрати потрібну CMS або конструктор.

Обираємо платформу для сайту: конструктор чи CMS

CMS – це система керування контентом. Вона дозволяє:

  • налаштовувати зовнішній вигляд сайту;
  • додавати та редагувати сторінки;
  • оптимізувати сторінки для просування в пошуку;
  • встановлювати форми зворотного зв'язку.

Конструктор є спрощеним варіантом системи, де ви тільки налаштовуєте сторінку (або потрібну кількість сторінок), шляхом додавання тексту, зображень, відео, форм.

Тут все просто – розбереться навіть людина, яка вперше бачить конструктор, якщо хоч приблизно уявляє собі веб-сайт.

Серед CMS найчастіше обирають WordPress, а серед конструкторів – Webflow або Wix. Які ж переваги й недоліки кожного рішення?

Переваги CMS:

  • повноцінний функціонал сайту;
  • організація доступу співробітників до управління контентом (налаштування прав користувачів);
  • широкий вибір готових шаблонів, можливість персоналізації та верстки власного шаблону;
  • можливість перетворення сайту-візитки на складніший проєкт;
  • можна створити сайт безкоштовно.

Переваги конструктора:

  • простота створення сторінки;
  • швидкість запуску проєкту;
  • відсутність необхідності обслуговування та підтримки (тільки наповнення та оновлення контенту);
  • можна створити сайт-візитку безкоштовно.

Недоліки CMS:

  • доведеться витратити час і зусилля, щоб розібратися з роботою CMS, структурою сайту, особливостями публікації контенту;
  • необхідно налаштовувати, стежити за актуальністю та безпекою сайту самостійно або платити за підтримку;
  • потрібно платити за хостинг.

Недоліки конструктора:

  • слабкий функціонал (у безкоштовних версіях, як правило, є лише редагування контенту на базових шаблонах);
  • обмежений вибір шаблонів та/або відсутність можливості використовувати власний;
  • проєкт не може зростати зі зростанням бізнесу;
  • не завжди можна у безкоштовній версії підключити свій домен;
  • залежність від роботи сервісу (якщо сервіс закриється, то сайт зникне).

Під час вибору пропонуємо керуватися такими критеріями:

  • конструктор підходить для швидкого старту невеликого проєкту та тестування ніш або бізнес-ідей;
  • CMS – це більш складне, стабільне та солідне рішення, на яке потрібно витратити певний час (і, ймовірно, кошти), але з набагато більшою перспективою.

Є ще третій варіант, про який варто згадати – створення сайту-візитки з нуля без конструктора й CMS. Можна використовувати фреймворки: Laravel, Yii, Symfony, Django.

Це дасть хороші результати, але потребуватиме великих витрат та експертизи в розробці.

До того ж, сайти на фреймворках потребують професійної технічної підтримки. Якщо у вас немає IT-фахівців у штаті, то заручіться підтримкою від розробників проєкту.

Домен і хостинг

Якщо вибір зроблено на користь CMS, то цей крок буде обов'язковим, оскільки сайт повинен десь фізично розміщуватися та отримати ім'я, за яким він буде доступний в мережі.

Для сайту на фреймворку діятимуть тіж самі принципи. При використанні конструктора домен і хостинг зазвичай надається самою платформою – це входить у тарифний план.

Під час вибору хостингу керуйтеся такими критеріями:

  • вимоги або рекомендації для обраної CMS;
  • масштаби та ймовірність зростання проєкту;
  • очікуваний трафік.

Моніторинг хостинг-провайдерів показує, що для розміщення сайту-візитки цілком підходять мінімальні тарифи. До того ж, більшість провайдерів дозволяє легко переходити на більш потужний тариф лише з оплатою різниці у вартості.

Обирати доменне ім'я потрібно не тільки на підставі власних вподобань. Адже воно бере участь у пошуковому просуванні. Тому ми рекомендуємо вивчити питання самостійно або звернутися до SEO-фахівців.

Доменне ім'я може містити назву бренду. Це поширена практика для просування брендових запитів.

Встановлення та налаштування CMS

Процедура може відрізнятися залежно від вибраної платформи. Але багато хостинг-провайдерів пропонують послугу автоматичного встановлення CMS на вибір з панелі керування обліковим записом. У такому разі все відбувається в 1 клік.

Далі виконуються налаштування платформи та встановлення плагінів, які забезпечать потрібний функціонал, якщо базових можливостей не вистачає. Наприклад, для більшості платформ доведеться розширювати SEO-функціонал.

Незважаючи на хорошу оптимізацію популярних систем керування контентом, з пошуковим просуванням доведеться працювати окремо: додавати мета-теги, налаштовувати ієрархію підзаголовків, заповнювати теги зображень, керувати пагінацією.

Крім того, вам потрібно подбати про:

  • швидкість роботи сайту;
  • відсутність помилок;
  • адаптивність шаблону.

Докладніше почитати про те, як встановити WordPress можна тут. Для нього передбачене як автоматичне, так і ручне встановлення, але в будь-якому випадку потрібно розуміння процесу.

Тим, хто вибрав конструктор у цьому питанні значно легше, тому що сервіс, як правило, більш налаштований під усі потреби користувача.

При розробці сайту-візитки на фреймворку технічні фахівці беруть на себе налаштування та запуск.

Наповнення контентом

У сучасних CMS і конструкторах наповнення контентом – інтуїтивно зрозумілий та комфортний процес. Не складніше, ніж робота в текстовому редакторі. Базові функції дозволяють додавати, редагувати, імпортувати потрібні дані.

Наповнення інформацією сайту-візитки не забере багато часу. Головне, стежте, щоб весь опублікований контент був доступний відвідувачам, одні елементи не перекривали інші й не відволікали увагу від цільових дій. І, звичайно ж, подавайте тільки корисну для потенційних клієнтів інформацію.

Аналітика

Не варто нехтувати такою потужною можливістю веб-ресурсу, як отримання статистики про користувачів, їхні вподобання, активність. По-перше, ці дані допомагають покращувати та вдосконалювати сайт. По-друге, це корисна інформація для розвитку бізнесу.

Підключіть веб-аналітику. Для цього додайте на сайт код Google Analytics. Також буде корисно підключити сервіс Clarity. Це безкоштовний інструмент, який надає багато даних. Можна синхронізувати Clarity та Google Analytics, щоб краще розуміти причини відображуваних показників.

Зауважте, що для проєктів, орієнтованих на український сегмент Інтернету, не рекомендується використовувати аналітику від Яндекса. Вона буде уповільнювати завантаження ресурсу на території України. А це погіршує поведінкові фактори та видимість сайту.

Для фреймворків і CMS вибір інструментів аналітики необмежений. Конструктори також пропонують опцію отримання статистики на сайті.

На цьому етапі проєкт можна вважати створеним. Далі потрібно працювати над авторитетністю та просуванням сайту у топ пошукової видачі. Але це вже завдання SEO.

Висновки

Отже, головні питання, які потрібно вирішити:

  • замовляти розробку або розбиратися зі створенням сайту самостійно;
  • вибрати конструктор, CMS чи фреймворк;
  • вибрати доменне ім'я та купити його;
  • підібрати надійний хостинг.

Далі настає черга технічної реалізації, яку можна довірити нам. З «Червоним хамелеоном» ви отримаєте не просто сайт, а багатофункціональний інструмент для розвитку бізнесу в мережі.

Крім того, ми готові взяти на себе рутину щодо підтримки та обслуговування інтернет-ресурсу. Заповніть форму нижче, щоб обговорити деталі.

Давайте обговоримо ваш проєкт