Створення інтернет-магазину з нуля – процес ємний. Він потребує залученості від замовника та професіоналізму від виконавців. При цьому важлива якісна та своєчасна комунікація, а також грамотно складене ТЗ (технічне завдання).
Поєднання цих компонентів допомагає реалізувати ідею. Якщо на виході ви отримуєте саме те, на що очікували – значить, все зроблено правильно. А тепер давайте розглянемо, як досягти такого результату. Нижче наведено покрокову інструкцію з описом ключових етапів.
На цьому етапі треба поринути в бізнес-логіку проєкту. Визначити та зрозуміти цільову аудиторію, скласти портрети потенційних покупців.
Оцінити ситуацію на ринку та знайти в ній можливості – наприклад, ви можете побачити нестачу певних товарів і спрогнозувати попит.
Якщо попит зростає, а конкуренти недооцінюють його, то є сенс розвивати цей напрямок у себе. Подумайте про мотивацію для клієнтів, створіть УТП (унікальну торгову пропозицію), поставте мету щодо частки ринку. Після цього можна переходити до практичних аспектів.
На наступному етапі варто приділити увагу позиціюванню та взаємодії з клієнтами. Від цього залежатиме подальша розробка, наповнення та просування інтернет-магазину. Оптимально займатись такими дослідженнями самостійно або за допомогою бізнес-аналітика.
SEO-фахівець вивчає особливості ніші та сайтів конкурентів. Адаптує це до сайту замовника, його асортименту та цільової аудиторії.
На підставі цього дає рекомендації щодо наявності та розташування блоків, розділів, категорій, опцій. До його завдань входить:
Мета таких дій – зрозуміти, що буде привертати увагу клієнтів та як виділитися на тлі конкурентів. Це створює основу для майбутнього дизайну та структури сайту.
SEO-фахівець прагне створити максимально повну структуру з урахуванням усіх побажань потенційних покупців та асортименту у конкурентів.
Далі структура оптимізується з урахуванням реального асортименту товарів у замовника та маркетингової стратегії. Маркетингова стратегія створюється на підставі бізнес-аналітики та маркетингових досліджень.
Ці процеси можуть здійснюватись як на стороні замовника, так і на стороні веб-студії. Можлива участь обох сторін. Як би там не було, наступним етапом буде підготовка технічного завдання.
Це спільна робота веб-студії та замовника. Треба докладно й чітко описати вимоги по дизайну, функціоналу, адаптивності, юзабіліті, продуктивності сайту. Важливо вказувати кількість сторінок, передбачуваний трафік та асортимент товарів.
Також мають бути описані цільові дії для різних сторінок і типи карток товарів. Якщо ви плануєте торгувати оптом і в роздріб, то можливо знадобляться різні особисті кабінети для оптових і роздрібних покупців.
На цьому етапі доцільно скласти перелік усіх необхідних інтеграцій та описати логіку взаємодії із зовнішніми сервісами. За підсумком вибрати платформу, яка дасть змогу реалізувати задумане. Це може бути конструктор, CMS або фреймворк.
Коли все буде узгоджено та описано, менеджер зможе розрахувати необхідну кількість робочих годин і дати оцінку вартості проєкту.
Вона може змінюватися в ході роботи, але за умови правильно складеного ТЗ радикальних змін вартості й термінів не відбудеться.
На основі ТЗ дизайнер складає прототип сайту. Це допомагає візуалізувати концепцію, оцінити красу та зручність, усунути можливі недоліки, протестувати різні варіанти оформлення.
Такий підхід допомагає заощадити час і гроші, тому що всі допрацювання виконуються до створення повноцінного дизайну, верстки та програмування.
Правки на пізніших етапах можуть затягнути терміни реалізації проєкту та суттєво підвищити його вартість. Адже кожна переробка – це робочі години.
Коли прототип готовий, протестований разом із замовником та узгоджений – дизайнер береться до промальовування сторінок та ефектів.
При цьому фахівець враховує вимоги до адаптивності, тому що йому потрібно створити варіанти дизайну для кожного узгодженого пристрою. Найчастіше дизайн роблять під ПК, смартфон і планшет, іноді ще під Full HD.
Зазвичай кількість і типи пристроїв прописуються в ТЗ. Шрифти, стилі, анімації, прокручування сторінок (скроли) та інші ефекти можна спочатку реалізувати на прототипі, щоб подивитись, як вийде. На наступному етапі їх заверстають і запрограмують.
На цьому етапі верстальники створюють адаптивну верстку під різні пристрої та браузери. Для створення шрифтів і стилів використовують html і css. Програмісти пишуть код для реалізації необхідних функцій та налаштування адмін-панелі.
Для хорошої конверсії важливо досягти високої швидкості завантаження сторінок, тому програмний код оптимізують, наскільки це можливо. Крім того, верстальники та програмісти враховують інші рекомендації SEO-фахівця.
Тому вони закладають основу для просування сайту в пошуковій видачі. Для цього виконується оптимізація сторінок сайту під конкретні ключові фрази. Коли все готове, залишається наповнити сайт першим контентом і протестувати його роботу.
Власнику інтернет-магазину треба якісно оформити картки товарів, категорії, підкатегорії. Якщо є блог, то він заповнюється першими статтями.
При цьому тексти пишуться з урахуванням рекомендацій SEO-фахівця. Бажано оптимізувати за вагою зображення та вибирати правильні формати, щоб зберігати високу швидкість завантаження сторінок.
Цей процес може відбуватись як на стороні замовника, так і на стороні веб-студії. Часто контент готують паралельно з технічною розробкою – це допомагає заощадити час.
Після додавання базового контенту варто протестувати функціонал сайту.
Коли перші 100-200 товарів завантажені, можна протестувати роботу фільтрів, пошуку, кошика, кнопок. Перевірити навігацію та відображення на різних пристроях, у браузерах та в операційних системах. В разі потреби внести правки. Якщо все гаразд – завантажувати решту асортименту на сайт.
На цьому етапі ми звіряємось із початковим ТЗ та обговорюємо результати із замовником. Якщо ТЗ було складено точно й правильно, то на цьому етапі не має виникати суттєвих розбіжностей. Хіба що замовник захоче доповнити функціонал, підключити нову інтеграцію.
Буде корисно встановити на сайт Google Analytics. Також клієнти часто просять створити фіди та програми лояльності, разом з підключенням до CRM. І ми допомагаємо це реалізувати.
Також ми налаштовуємо інтеграцію з 1С або BAS для масового завантаження товарів на сайт, автоматичного оновлення наявності, кількості, цін та акцій. Серед інших популярних інтеграцій:
Ці інструменти допомагають спростити життя менеджерам – особливо за великого обсягу товарів.
Також це корисно з погляду охоплення потенційних покупців та підвищення конверсії. Відвідувачам буде зручніше зробити покупку та поділитись інформацією.
Можна додати віджети для підписки на розсилки та замовлення зворотних дзвінків. Коли все підключено, налаштовано та працює – переходимо до наступного кроку.
Доменне ім'я відповідає за регіональну прив'язку, тип і тематику сайту. Для комерційних ресурсів найчастіше вибирають загальний домен .com.
Для вузькоспрямованих інтернет-магазинів можуть обрати тематичний домен: sport.ua, travel.com.ua. При цьому сom.ua та ua позначатимуть регіональну прив'язку до України.
Є домени першого, другого й третього рівня. Найпрестижнішими вважаються домени першого рівня, але для їхнього підключення в Україні треба оформити власну торгову марку.
Якщо вона у вас є, то все гаразд – можна претендувати на національне покриття сайту. Коштуватиме такий домен дорожче, але ви отримаєте більше трафіку.
До того ж, до складу доменного імені сайту бажано включати назву компанії або суть вашої діяльності. Це корисно для запам'ятовування та просування бренду.
А ще за наявності домену ви матимете можливість створювати корпоративні поштові скриньки та запускати e-mail розсилки. Водночас треба подумати про хостинг. Саме туди ви будете завантажувати всі файли інтернет-магазину.
Від тарифного плану хостингу залежить допустима кількість товарів, відвідувачів, фото, відео. Також якість хостингу пов'язана з наявністю та чуйністю служби підтримки, безпекою зберігання даних. Ми розуміємо, що це важливо для бізнесу, тому допомагаємо підібрати оптимальні варіанти.
Найчастіше це відбувається до або під час розробки, але іноді й після. Зручно купувати домен і хостинг пакетом у одного провайдера, щоб продовжувати їх одночасно. Коли все готово, переходимо до запуску проєкту.
Коли підготовка та розробка залишаються позаду – можна запускатись. Це передбачає реєстрацію вибраного домену та вивантаження сайту на хостинг. Можна використовувати Indexing API для прискорення індексації.
Після цих дій інтернет-магазин стає широко доступним і починає набирати позиції в пошуковій видачі. Що добре для конверсії, але не варто зупинятися на досягнутому. Адже попереду на вас чекає конкурентна боротьба. Тому варто подумати про просування.
Просування може здійснюватись в різний спосіб: за допомогою SEO, контекстної, банерної, тизерної, таргетованої реклами. Також користуються популярністю розсилки на пошту та в месенджерах. Ви можете використовувати це все або лише 2-3 методи. Як би там не було – почати варто з SEO, бо це основа.
Коли у вас якісно реалізований та наповнений сайт, коли ви цілеспрямовано працюєте над підвищенням його позицій у пошуковій видачі, то всі інші методи просування стають ще ефективнішими. А от без основи у вигляді SEO-оптимізації можна витратити гроші на рекламу марно.
Створення магазину охоплює 10 основних етапів, за якими слідує просування в мережі. Кожен з цих етапів важливий, тому варто приділити йому достатньо уваги.
Побудова бізнес-логіки, формування ідеї, маркетингове дослідження значною мірою походитимуть від вас. А ось технічну реалізацію ми візьмемо на себе.
Досвід наших фахівців дає можливість робити високонавантажені інтернет-магазини з каталогами, які можуть містити до 450 000 найменувань товарів і трафік до 18 000 відвідувачів на добу.
І це не межа, тому що ми продовжуємо розвиватися разом з вами. Якщо ви плануєте реалізацію амбітного проєкту, то нам з вами по дорозі. Залишайте заявку на сайті – наш менеджер зв'яжеться з вами.