Чому конверсія – це не лише продажі? Чому вона важлива та як її підвищити? Що потрібно враховувати? Поговоримо про це в статті. Ви отримаєте детальну інформацію щодо різних видів і типів конверсії для різних сфер бізнесу. Для наочності розглянемо на прикладах. Наприкінці дамо рекомендації та зробимо висновки – це допоможе використовувати ресурси ефективно та досягти бажаних результатів.
Конверсія сайту – цільова дія, вчинена відвідувачем.Такою дією буде: заповнення форми заявки, купівля товару, бронювання квитка, дзвінок, підписка на розсилку, реєстрація, репост у соцмережі чи месенджері.
Бажаний тип цільової дії залежить від сайту, сторінки та особливостей бізнесу. Для сторінки з описом товару цільовою дією буде додати товар у кошик або порівняння.
Для сторінки з описом послуги – запис до фахівця чи залишення заявки. А співвідношення цільових дій до загальної кількості відвідувачів називається коефіцієнтом конверсії.
Порахувати коефіцієнт конверсії можна за формулою:
Кількість конверсій : Кількість відвідувачів * 100%
Відповідь буде виражатись у відсотках. Наприклад:
Сайт відвідало 45 000 осіб. Покупку здійснили 3500 осіб.
3500 : 45 000 * 100% = 7,77%
Для різних товарів коефіцієнт конверсії відрізнятиметься. По каналах просування теж. Так само як і по кнопках, якщо на сторінці кілька кнопок для цільової дії.
Наприклад, на одному лендінгу може бути до 5 кнопок, але відвідувачі будуть більше натискати кнопки в середині або в кінці.
Для сторінок з описом послуг це також справедливо, оскільки одні послуги матимуть більший попит, ніж інші. Тому для зручності можна рахувати автоматично за допомогою спеціальних сервісів – це заощадить час і спростить завдання.
Для підрахунку використовується Google Universal Analytics. Цей інструмент допомагає виміряти конверсію щодо поставленої мети:
Для розрахунку статистики необхідно встановити сервіс аналітики на вебсайт і налаштувати його вручну. Результати можна переглянути в розділі Конверсії/Цілі/Огляд. А тепер давайте дізнаємось, навіщо це потрібно.
Рівень конверсії допомагає оцінити ефективність текстів, дизайну та сайту загалом. Також цей показник характеризує якість трафіку, що приходить на сайт.
Якщо SEO-просування, контекстна та банерна реклама приводять нецільовий трафік, то рівень конверсії буде низьким – тоді треба переглянути стратегію просування та переналаштувати рекламу.
Якщо трафік цільовий, але відвідувачі погано конвертуються в покупців, то причина може бути в недоробках на сайті. Тоді доведеться попрацювати над внутрішньою оптимізацією: змінити дизайн, структуру, наповнення, усунути технічні помилки, прискорити завантаження сайту, покращити навігацію.
Також причина поганої конверсії при наявності цільового трафіку може полягати в завищених цінах, тому треба відстежувати цей момент і створювати цінність в очах клієнтів.
Хороший показник конверсії – ознака того, що з сайтом усе гаразд, він виконує свої функції. Для маркетологів і SEO-фахівців – це ознака того, що вони все роблять правильно.
Що вище, то краще, оскільки цей показник впливає на рентабельність сайту. Кожен власник ресурсу прагне збільшити коефіцієнт конверсії. Але в різних сферах діяльності застосовуються різні цифри:
Найвища конверсія у сфері доставлення їжі, тому що тут знаходиться високо вмотивована аудиторія клієнтів. Показник сягає 10%.
Для популярних ЗМІ також є характерним коефіцієнт конверсії 10%, але тут ідеться про утримання уваги, а не про продажі.
При цьому у лідерів кожної галузі показники будуть вищими. А у новачків і неякісних ресурсів – нижчими. Тут представлені усереднені цифри по індустріях (https://www.wordstream.com/blog/ws/2014/03/17/what-is-a-good-conversion-rate). Експерименти на сайті, введення незатребуваних товарів і послуг можуть призводити до просідання конверсії.
Можливих причин багато. Серед найбільш очевидних:
Сезонність теж важлива, але на неї ми не можемо вплинути за допомогою технічних робіт на сайті чи SEO-просування. Тут варто подумати про раннє бронювання або розширення асортименту. Те й інше можна просувати за допомогою реклами.
Треба звернути увагу на маркетинг і технічну складову. Знижки, акції, спеціальні пропозиції, зміни цін та умов купівлі стимулюють продажі – особливо, якщо анонсуються по різним каналам.
При цьому важливо підготувати сайт до припливу відвідувачів: забезпечити його продуктивність, швидке завантаження, хорошу адаптивність, зручність і функціональність. Якщо є технічні помилки – їх слід усунути до запуску рекламної кампанії.
Також важливо оптимізувати контент, адже він впливає на результати сео просування та сприйняття. Необхідно використовувати ключові слова у текстах, давати відвідувачам корисну інформацію, додавати якісні фото та відео для демонстрації товарів і послуг.
Існує 9 основних способів підвищення конверсії. Серед них варто розглянути:
Ці способи можна використовувати як окремо, так і в поєднанні. Все залежить від бюджету, цілей та бажаної швидкості результатів. Також будуть корисні онлайн інструменти та сервіси.
Ці 6 інструментів охоплюють основні аспекти роботи з конверсією:
Clarity – багатофункціональний сервіс, а от інші рішення мають вузьку спеціалізацію. Можна комбінувати їх застосування для одержання цілісної картинки.
Існує 10 видів конверсій, які відрізняються цільовими діями та призначенням. Для зручності сприйняття представимо інформацію у вигляді таблиці.
Види конверсії | Призначення | Приклади |
Конверсія реклами | Визначає кількість та якість трафіку, отриманого від контекстної та банерної реклами | За місяць сайт відвідали 1000 осіб, з яких 750 прийшли завдяки рекламі. Ділимо 750 переходів на 1000 осіб і множимо результат на 100%. Отримуємо коефіцієнт конверсії 75% |
Конверсія ефективності зовнішніх ресурсів | Допомагає оцінити ефективність партнерських програм | За місяць сайт відвідали 1000 осіб, з яких 650 прийшли з партнерських ресурсів. Ділимо 650 переходів на 1000 осіб і множимо результат на 100%. Отримуємо коефіцієнт конверсії 65% |
Конверсія ефективності соцмереж/таргетингу | Визначає кількість переходів із соцмереж. Допомагає оцінити ефективність їх ведення й таргетованої реклами | За місяць сайт відвідали 1000 осіб, з яких 550 прийшли з соцмереж. Ділимо 550 переходів на 1000 осіб і множимо результат на 100%. Отримуємо коефіцієнт конверсії 55% |
Конверсія письмових звернень | Допомагає оцінити частоту звернень у чаті, через форму зворотного зв'язку, по e-mail | За місяць сайт відвідали 1000 осіб, з яких 10 написали в чат. Ділимо 10 повідомлень на 1000 осіб і множимо результат на 100%. Отримуємо коефіцієнт конверсії 1% |
Конверсія дзвінків | Визначає кількість дзвінків і важливість телефонної підтримки. Може застосовуватись у поєднанні з наскрізною аналітикою | За місяць сайт відвідали 1000 осіб, з яких 100 зателефонували. Ділимо 100 дзвінків на 1000 осіб і множимо результат на 100%. Отримуємо коефіцієнт конверсії 10% |
Конверсія підписників | Допомагає визначити ефективність форми підписки та заклику до дії | За місяць сайт відвідали 1000 осіб, з яких 400 підписалися на розсилку. Ділимо 400 підписок на 1000 осіб і множимо результат на 100%. Отримуємо коефіцієнт конверсії 40% |
Конверсія реєстрацій | Демонструє ефективність і зручність форми реєстрації | За місяць сайт відвідали 1000 осіб, з яких 450 зареєструвалися. Ділимо 450 реєстрацій на 1000 осіб і множимо результат на 100%. Отримуємо коефіцієнт конверсії 45% |
Конверсія відвідування сторінок | Допомагає оцінити внутрішню перелінковку, навігацію на сайті та ефективність вирви продажів | За місяць сайт відвідали 1000 осіб, з яких 850 відвідали сторінку з прайсом. Ділимо 850 відвідувань на 1000 осіб і множимо результат на 100%. Отримуємо коефіцієнт конверсії 85% |
Конверсія заявок | Показує ефективність елементів, що продають на цільових сторінках | За місяць сайт відвідали 1000 осіб, з яких 60 залишили заявки. Ділимо 60 заявок на 1000 осіб і множимо результат на 100%. Отримуємо коефіцієнт конверсії 6% |
Конверсія продажів | Визначає прибутковість сайту. Пов'язана з ефективністю роботи менеджерів з продажу | За місяць сайт відвідали 1000 осіб, з яких 30 зробили покупки. Ділимо 30 покупок на 1000 осіб і множимо результат на 100%. Отримуємо коефіцієнт конверсії 3% |
Крім того, є типи конверсії. Вони передбачають мікро й макроконверсію. Макроконверсія – це фінальна дія, яку ми очікуємо від відвідувача сайту. А мікроконверсії – це дії клієнта на шляху до головної мети.
У випадку з електронною комерцією макроконверсією вважатиметься покупка/підтвердження замовлення. А мікроконверсіями – перегляд прайсу, вивчення асортименту, додавання товарів до порівняння.
Іноді люди навіть починають оформлювати замовлення та додають товар у кошик, але зупиняються на півдорозі. Тоді їх повертають на сайт за допомогою листів і повідомлень з нагадуваннями про незавершену покупку.
Коефіцієнт конверсії важливий, оскільки це один з показників ефективності сайту. Але проміжні дії користувачів не завжди призводять до продажів. А хороша конверсія не завжди дорівнює хорошому прибутку.
Тому треба оцінювати як коефіцієнт конверсії, так і прибутковість сайту. У цьому зв'язку необхідно враховувати середній розмір чека.
А якщо оцінювати ефективність рекламних кампаній, то слід розглядати коефіцієнт конверсії у зв'язку з показником ROI – return on investment. Він розраховується за формулою:
ROI = ((Валовий прибуток - Витрати на маркетинг): Витрати на маркетинг) * 100%
Що більше ROI, то краще окупається рекламна кампанія. Для ефективного використання коштів слід стежити за цим показником та за роботою менеджерів з продажу.
При поганій обробці заявок гроші на просування сайту будуть витрачені даремно. ROI від 20% вважається хорошим результатом для комерційних проєктів.
Щодо інформаційних проєктів, які заробляють на розміщенні реклами – їхній успіх буде вимірюватися у кількості унікальних переглядів, переходів по сторінках, тривалості сеансу кожного відвідувача.
Ефективність реклами, розміщеної на інфоресурсах, оцінюється за кількістю переходів на сайти рекламодавців – далі за класичною схемою оцінки конверсії. Зрештою рекламодавці чекатимуть на дзвінки, заявки, підтвердження замовлень, оплати, бронювання та ін.
Власники інфоресурсів розраховуватимуть доходи від розміщення реклами окремо та рекламуватимуть медійні послуги.