«Сайт під ключ» – що це таке

«Сайт під ключ» – що це таке

Вислів «сайт під ключ» має доволі широке трактування серед замовників та розробників вебсайтів.

Спробуємо розібратися, без претензій на незаперечну істину, про що саме йдеться, та що означає цей вислів. Це вкрай важливе, щоби говорити з клієнтом однією мовою.

Що таке сайт під ключ

Якщо трохи погуглити, ми знайдемо чималий перелік варіантів пояснень, що таке сайт під ключ. Зокрема, трапляються як вельми схожі, так і протилежні погляди. Наприклад, у деяких публікаціях до цієї категорії належить порожній сайт, де наповнені лише основні сторінки. Також наголошується, що трактування розробки сайту під ключ варіюється залежно від мети клієнта.

Однак, такий підхід нам вважається некоректним щодо термінології, адже кожне слово або стійка фраза мають одне або ж кілька конкретних значень.

Фразеологізм «під ключ» як можна легко здогадатися, прийшов в інші галузі з будівництва. Згідно зі словниками він означає «цілком готовий».

Коли ж говорять «сайт під ключ», зазвичай мають на увазі відповідний результат процесу розробки. Тобто, замовник отримує вебресурс «цілком готовий». Звідси:

Розробка сайту під ключ – це комплекс заходів, спрямований на створення вебсайту, який на момент передачі замовнику не вимагає доопрацювань та повністю готовий до запуску. З нашої точки зору, це означає, що всі подальші маніпуляції з проєктом клієнт може здійснювати самостійно, без участі розробника.

Тут уже з’являється деяка можливість для варіативності розуміння, які конкретно дії замовник може (або хоче) здійснювати сам. 

Однак, мінімальним результатом створення сайту під ключ, ми вважаємо ресурс на сервері та домені замовника, на якому налаштований весь функціонал, інтегрована верстка, проведені роботи з персоналізації шаблону за умови вибору готового рішення, налаштовані інтеграції та зовнішні підключення, проведена технічна оптимізація та є можливість імпортувати або створювати контент.

Переваги

Серед головних переваг створення сайту під ключ:

  • комплексний та системний підхід із загальним менеджментом проєкту (замовнику не треба шукати виконавців для певних завдань, усе робить один підрядник, включно з пошуком або пропозицією субпідрядників для реалізації деяких операцій);
  • економія часу замовника (але це не означає повну відсутність взаємодії з клієнтом);
  • професійне опрацювання технічного завдання;
  • виконання кожного завдання вузько профільними фахівцями відповідної кваліфікації;
  • гарантії та зафіксовані договором зобов’язання вебстудії;
  • орієнтованість на мету замовника (сайт розробляється саме під вимоги клієнта).

Чи вигідно замовляти

Усе залежить від проєкту.

Сайт під ключ – це особлива пакетна пропозиція, що містить цілий комплекс послуг.

За умови її замовлення клієнт позбавляється суттєвого масиву рутини, пов’язаної з розробкою вебпроєкту. Важливо підібрати підрядника, який працює офіційно та на підставі договору цілком бере на себе відповідальність за кінцевий результат.

Якщо потрібен простий лендінг (сайт з однієї сторінки) або невелика візитка, можна обмежитися конструкторами та власними навичками, а за потреби замовляти лише певні доопрацювання. Якщо мова йде про масштабний проєкт для онлайн-бізнесу зі складним функціоналом, який буде працювати з великими навантаженнями, то варто розглянути питання замовлення сайту під ключ.

З яких завдань складається послуга «розробка сайту під ключ»

Клієнт, що замовляє створення сайту під ключ, на нашу думку, має розраховувати на такий мінімум робіт:

  • підготовча аналітика;
  • вибір CMS, рекомендація хостингу, налаштування сервера під специфіку платформи та проєкту;
  • вибір шаблону, готового рішення або створення унікального дизайну сайту;
  • інсталяція CMS або фреймворку (інколи створення платформи);
  • верстка;
  • програмування (інтеграція верстки, під’єднання функціональних модулів або створення функціоналу сайту чи інтернет-магазину);
  • налаштування інтеграцій (синхронізація з ERP-системою, імпорт та експорт, телефонія, системи аналітики, ретаргетингу);
  • взаємодія з третіми особами, якщо це необхідно для виконання завдань (ERP-1С-фахівець на боці клієнта, техпідтримка хостинг-провайдера);
  • видалення демо-контенту;
  • первинна технічна оптимізація сайту;
  • базове наповнення контентом (кількість сторінок та постачальник контенту обумовлюються заздалегідь);
  • тестування відтворення та функціоналу;
  • перенесення сайту з тестового на бойовий сервер.

Водночас за угодою з клієнтом цей перелік може бути розширено. Наприклад, розробник може завантажити каталог товарів в інтернет-магазин, наповнити сторінки контентом.

Що не входить

Зазвичай, у пакет послуг із розробки сайту під ключ не входять:

  • створення контенту;
  • налаштування реклами та воронок продажів;
  • пошукове просування;
  • купівля та продовження доменного імені;
  • продовження хостингу;
  • управління репутацією;
  • навчання персоналу замовника роботі з адмінкою, модулями.

Однак, як ми вже згадували, договір може змінювати цей перелік. Наприклад, замовник може поставити завдання зі складання інструкцій та навчання адміністратора, контент-менеджера роботі зі встановленими або розробленими інструментами.

Особливості створення інтернет-магазину під ключ

Розробка інтернет-магазину під ключ має нюанси, сформовані специфікою вебресурсу. Такий сайт мусить спонукати клієнта не лише ознайомитися з інформацією, але зробити покупку тут і зараз. В ідеалі – перетворитися на постійного клієнта.

Серед важливих особливостей розробки інтернет-магазинів під ключ виділимо:

  • функціонал кошика, особистого кабінету;
  • підключення платіжних систем;
  • інтеграція зі службами доставки;
  • розширена аналітика для eCommerce;
  • організація та оптимізація фільтрації й сортування товарів;
  • підключення до CRM;
  • створення товарних фідів для маркетплейсів.

Залежно від ніші, у якій створюється інтернет-магазин, цей перелік розширюється.

До початку розробки треба обов’язково передбачити всі ці тонкощі. Тоді весь необхідний функціонал буде доступний із моменту запуску без додаткових доопрацювань.

Як створюються сайти під ключ: етапи розробки – від замовлення до передачі клієнту й запуску

Звичайно, робота над створенням кожного вебпроєкту вельми індивідуальна. Але можна окреслити низку універсальних етапів розробки вебсайту під ключ:

Етап 1: Знайомство. Після того, як клієнт висловлює бажання замовити сайт під ключ, йому насамперед пропонується заповнити бриф або детально поспілкуватися з менеджером з питань проєкту. На цьому етапі розробники визначають нішу, у якій працює клієнт, заглиблюються у його очікування від майбутнього сайту.

Потім треба провести аналіз. Вивчаються конкуренти, зазвичай ті, хто займає позиції в топі видачі пошукових систем. Виявляються їхні сильні сторони (що можна використати на проєкті) та слабкі (чого уникати).

Збираються дані щодо цільової аудиторії майбутнього сайту. Чим більше інформації – тим краще. Це надасть змогу ефективно опрацювати структуру та юзабіліті сайту.

Приклад. Близько 52 % інтернет-покупців в Україні – жінки 26-35 років. А купувати вони вважають за краще через смартфон. Це означає, що варто насамперед передбачити в ТЗ адаптацію шаблону сайту до основних розмірів мобільних дисплеїв чи, можливо, навіть замислитися над створенням програми.

Після цього фахівці вебстудії готові пропонувати варіанти перетворення ідеї на конкретний проєкт.

Етап 2: Складання ТЗ. На цьому етапі складається технічне завдання з розробки, у якому вказані важливі особливості майбутнього сайту:

  • розширена структура (ієрархія розділів, її візуалізація, навігаційні ланцюжки);
  • сценарії використання;
  • CMS, вимоги до хостингу;
  • дизайн (затвердження концепції та макетів відбувається за участю замовника);
  • функціонал та SEO-параметри;
  • перелік контенту, який мусить бути на сайті на момент запуску.

Після затвердження техзавдання вебагентство переходить до стадії його безпосередньої реалізації.

Етап 3. Дизайн, верстка, програмування. Після того, як дизайнери створили макети всіх потрібних сторінок, а верстальники перевели їх в HTML, настає час програмістів. Вони інтегрують верстку (наповнюють її змістом), роблять так, щоби кожен елемент виконував задані функції. Наприклад, щоби клік мишкою на кнопку «Оплатити» призводив до потрапляння клієнта на сторінку оплати обраної платіжної системи.

На цій стадії також здійснюється встановлення модулів, інтеграція із зовнішніми сервісами, імпорт-експорт.

Етап 4. Наповнення та тестування. Сайт мусить бути заповнений контентом (тексти, фото, відео) у межах, позначених у техзавданні. Зазвичай тестування проводиться на тестовому сервері. Биті посилання, відсутня переадресація, некоректна робота в різних браузерах, функціонал, що погано працює – усе це можна усунути на стадії розробки. Повторно сайт тестується після перенесення на бойовий сервер.

Етап 5. Розміщення сайту на хостингу та відкриття індексації. Коли всі помилки усунені, клієнт підтверджує, що робота виконана, дістає проєктну документацію та всі необхідні доступи. Сайт переноситься на сервер замовника, який попередньо налаштовується під ресурс, та відкривається для користувачів та пошукових систем.

Надалі творці сайту можуть здійснювати техпідтримку або ж навчити це робити представника замовника (за домовленістю). Це ж стосується й просування (SEO, контекстна реклама, розсилки, SMM).

Де замовити

Наше вебагентство займається створенням eCommerce-сайтів, високонавантажених та складних проєктів, а також розробкою інтернет-магазинів на Laravel під ключ.

Наш досвід дає змогу:

  • адекватно оцінити терміни та вартість проєкту;
  • створити ТЗ, що передбачає всі нюанси розробки до найдрібніших подробиць;
  • гарантувати високу якість коду та відповідність до ідеології обраної CMS;
  • запропонувати перевірених партнерів для вирішення завдань, що не належать до компетенції розробників (дизайн, SEO-оптимізація, PPC, CRM).

Якщо вам потрібен багатофункціональний вебресурс для бізнесу онлайн, зв’яжіться з нами, ми обговоримо ваш проєкт та зробимо пропозицію з розробки під ключ 

Наші координати

Телефон: +38 (095) 520-30-05

E-mail: sale@redchameleon.com.ua

Давайте обговоримо ваш проєкт