Робота над створенням кожного веб-проєкту індивідуальна. Але можна виділити низку універсальних етапів розробки:
Етап 1: Знайомство. Коли клієнт висловлює бажання замовити сайт під ключ, йому пропонують заповнити бриф або детально поспілкуватися по проєкту з менеджером. На цьому етапі розробники визначають нішу, в якій працює клієнт, розуміють його очікування від майбутнього ресурсу.
Потім проводиться аналіз. Вивчаються конкуренти, які займають позиції у топі видачі пошукових систем. Виявляються їхні сильні сторони (що можна застосувати на проєкті) та слабкі (чого краще уникнути).
Збираються дані про цільову аудиторію майбутнього сайту. Чим більше інформації – тим краще. Це дозволить опрацювати як структуру, так і юзабіліті сайту по максимуму.
Приклад. Згідно з даними за 2023 рік, як повідомляє сайт biz.nv.ua, 78% українців купують через Інтернет зі смартфона. З них 40% використовують мобільні додатки інтернет-магазинів. Серед покупців переважають жінки, але вже не 26-35 років, а до 25 років.
Отже, аудиторія молода та мобільна. Тому варто передбачити у ТЗ адаптацію сайту до основних розмірів мобільних дисплеїв. А можливо навіть замислитись над створенням мобільного застосунку.
Після аналітики спеціалісти веб-студії будуть готові пропонувати варіанти реалізації ідеї.
Етап 2: Створення ТЗ. На цьому етапі складається технічне завдання на розробку, в якому зазначено важливі особливості майбутнього веб-ресурсу:
- розширена структура (ієрархія розділів, її візуалізація, навігаційні ланцюжки);
 - сценарії використання сайту;
 - CMS, вимоги до хостингу;
 - дизайн (затвердження концепції та макетів відбувається за участю замовника);
 - функціонал і SEO-параметри;
 - перелік контенту, який має бути на сайті у момент запуску.
 
Після затвердження техзавдання веб-агентство переходить до його реалізації.
Етап 3. Дизайн, верстка, програмування. Після того, як дизайнери створили макети всіх узгоджених сторінок, а фронтенд-розробники зробили верстку або повноцінний фронтенд (React/Vue.js), настає черга програмістів. Вони інтегрують верстку або розробляють API для обміну даними з фронтендом.
Дії програмістів спрямовані на те, щоб кожен елемент виконував задумані функції. Наприклад, щоб по кліку мишкою на кнопку «Сплатити» клієнт потрапляв на сторінку оплати вибраної платіжної системи.
На цій же стадії здійснюються встановлення модулів, інтеграції із зовнішніми сервісами, імпорт-експорт контенту.
Етап 4. Наповнення та тестування. Сайт має бути наповнений контентом (тексти, фото, відео) у межах, обумовлених техзавданням. Зазвичай, тестування проводиться на тестовому сервері.
Биті посилання, відсутня переадресація, некоректна робота в різних браузерах, функціонал, що погано працює – все це усувається на стадії розробки. Повторно сайт повинен тестуватись після перенесення на «бойовий» сервер.
Етап 5. Розміщення сайту на хостингу та відкриття індексації. Коли всі помилки усунуті, клієнт підтверджує, що роботу виконано, то отримує документацію по проєкту та всі необхідні доступи.
Сайт переноситься на сервер замовника, який попередньо налаштовується під ресурс, та відкривається для користувачів та пошукових систем.
Надалі розробники можуть здійснювати техпідтримку або навчити цьому представника замовника (за домовленістю). Теж саме стосується і просування (SEO, контекстна реклама, розсилки, SMM).