Давайте відійдемо від бажання виділитися на тлі конкурентів та подивимося на процес оформлення замовлення очима покупця. Це допоможе зрозуміти що дратує, відволікає та ускладнює процес покупки. Якщо пропрацювати ці моменти, то можна збільшити конверсію в інтернет-магазині. Нижче ми навели результати досліджень та опитувань покупців для розуміння споживчої психології.
У жодному інтернет-магазині покупець не пройде повз кошик. Він легко може проігнорувати стильний дизайн сайту, креативний контент, технічні нововведення, скрупульозно продуманий каталог – все, що ви проєктували, оптимізували і тестували, але тільки не кошик – один з головних інструментів для здійснення покупки.
Якщо кошик покупок далекий від досконалості, то сучасний та привабливий зовнішній вигляд ресурсу, як і його зручність, втрачає своє значення.
Стів Круг, гуру юзабіліті та автор бестселера «Не змушуйте мене думати» (https://www.amazon.com/Dont-Make-Think-Revisited-Usability/dp/0321965515), стверджує, що з назвою його книги збігається перше правило юзабіліті.
Ми з ним повністю погоджуємося – не змушуйте клієнта думати, як завершити замовлення. А ще – не змушуйте його нервувати, дивуватися, відчувати незадоволення. Роздратований покупець втрачений для інтернет-магазину назавжди, як і прибуток.
Більше десятиліття дослідницька організація Baymard Institute вивчала покинуті кошики та збирала статистику по ним.
Згідно з даними за 2023 рік (https://baymard.com/lists/cart-abandonment-rate), в середньому 70,19% потенційних покупців кидають кошики, перериваючи оформлення замовлення. Причини такої поведінки користувачів природні та зрозумілі:
Оскільки ця тенденція залишається стабільною роками, показник потрапляє до рядових, які не мають вирішального значення.
Але одна річ, коли відвідувач поклав товари в кошик і пішов, навіть не думаючи відкривати його, а інша – коли оформлення замовлення було перервано в процесі.
У другому випадку можна чітко відстежити причини відмов від завершення угоди. Найбільш популярні причини відмови за версією Baymard Institute:
Тут ми бачимо таку ситуацію:
Цифри узагальнені, оскільки Baymard Institute спирається на багато різноманітних джерел. Але це вже дає розуміння, що треба покращити в інтернет-магазині, щоб підвищити конверсію.
Читайте також: якою має бути головна сторінка інтернет-магазину
Серед ключових моментів можна виділити таке:
Тут також є моменти, на які варто звернути увагу. Серед них:
Незвичайний дизайн і нестандартні елементи далеко не завжди позитивно впливають на конверсію та успіх бізнесу у сфері Е-комерції.
Станьте покупцем, думайте як покупець, прорахуйте кожен його крок на шляху до виконання цільової дії, а потім приберіть з його шляху всі перешкоди.
Пройдіться своїми основними конкурентами, проаналізуйте юзабіліті та функціональність їхніх рішень. Тестуйте та спостерігайте за відвідувачами. Обов'язково робіть висновки та виправляйте помилки.
Вибір на користь зручності, простоти та передбачуваності виправдовує себе щоразу. А вдосконалити ваш проєкт допоможуть розробники «Червоного хамелеону». Заповніть форму нижче, щоб обговорити подробиці.