Що таке дропшипінг

Які процеси він передбачає? В чому переваги й недоліки? Які майданчики можна використовувати для торгівлі за моделлю дропшипінгу? Розберемо докладніше ці питання та дамо корисні поради. Якщо ви замислюєтесь про запуск e-commerce проєкту, то ця інформація для вас.

Суть дропшипінгу

Дропшипінг (від англійського «drop shipping» – пряме постачання) – це різновид підприємництва, у якому посередник (дропшипер) займається реалізацією товарів від постачальника чи безпосереднього виробника.

У схемі беруть участь 3 сторони: постачальник, посередник, покупець. Для кожної сторони суть прямих постачань виглядає по-своєму.

Для постачальника дропшипінг – це своєрідний аутсорс. Виробник чи великий оптовик доручає посереднику залучення клієнтів.

Він не витрачає час і гроші на рекламу, пошукове просування, спілкування зі споживачами. Зате виробляє, зберігає продукцію та відправляє її на замовлення від дропшипера.

Посередник шукає покупців для товарів. Коли знаходить, то передає замовлення постачальнику, зі складу якого відбувається відправка споживачеві. При цьому у посередника з постачальником має бути укладений договір.

Заробіток дропшипера – маржа. Тобто різниця між закупівельною та продажною ціною. Тому дропшипер ставить свою націнку. При цьому посередник розглядає дропшипінг як різновид підприємництва. Саме на нього покладаються основні завдання щодо організації бізнесу:

  1. Підбір майданчика або створення сайту інтернет-магазину для залучення клієнтів і продажу товарів.
  2. Пошук постачальника, оформлення стосунків із ним.
  3. Спілкування з покупцями.
  4. Прийом скарг щодо доставки та якості товарів (не завжди це питання регулюється постачальником).

Покупець не бачить різниці між покупкою товару у дропшипера та придбанням у класичному інтернет-магазині, де товар надсилається зі складу продавця.

Він просто оформлює замовлення, оплачує його та отримує посилку від постачальника. Часто клієнт навіть не знає, що власник комерційного сайту та відправник – різні особи.

Як працює дропшипінг

Типовий приклад реалізації схеми має такий вигляд:

  1. Пошук постачальників: оптові компанії, великі дистриб'ютори та магазини з цікавими пропозиціями для оптовиків і дропшиперів, безпосередні виробники товарів.
  2. Розробка сайту, створення груп у соцмережах та акаунтів на популярних дошках оголошень, торгових майданчиках (OLX, Kidstaff, Prom).
  3. Залучення покупців: способи та методи практично не обмежені – від класичного SEO-просування до таргетованої реклами і платного розміщення оголошень в топі.
  4. Обробка лідів, передача замовлень та оплата товарів постачальнику для надсилання покупцям.

При цьому важливо пам'ятати, як працює дропшипінг: посередник лише передає замовлення. Йому не потрібно купувати та зберігати великі партії продукції та нести ризики, пов'язані з її псуванням чи зникненням.

Отже, запуск ресурсу для продажів не потребуватиме великих вкладень і складної організації. Це робить схему дуже популярною.

Але, як і інші схеми ведення бізнесу, цей спосіб не ідеальний. Він має як переваги, так і недоліки. Їх обов'язково потрібно зважити, перш ніж зайнятися дропшипінгом.

Переваги

Є як мінімум 6 причин обрати для себе дропшипінг:

  1. Легкий старт. Не потрібні великі вкладення.
  2. Повністю онлайн. Не потрібен склад і штат співробітників. Дропшипер не прив'язаний до конкретного місця.
  3. Мінімум ризиків. Немає ризиків, пов'язаних із закупівлею та зберіганням товарів. Максимальні втрати – гроші на розробку інтернет-магазину та його розкручування.
  4. Свій бренд. Посередник може розкручувати бренд свого проєкту під час продажів чужих товарів. Власник майданчика не зобов'язаний повідомляти покупцям деталі співробітництва з постачальником. Просуваючи своє ім'я, підвищуючи його впізнаваність, збільшуючи лояльність до магазину, можна значно підвищити продажі та прибуток.
  5. Необмежений асортимент і легке зростання. Можна працювати з кількома постачальниками, зокрема із закордонними. Дропшипер може швидко й просто збільшити каталог за рахунок додавання інших товарів від постачальника або пошуку нових контрагентів.
  6. Мінімум клопоту. Турботи щодо упаковки, оформлення та доставки товарів лягають на постачальника.

Для новачка в e-commerce це зручний варіант з відносно невисоким порогом входу.

Недоліки

Не все так безхмарно, тож давайте поговоримо про недоліки. Серед них можна виділити 7 ключових моментів:

  1. Слабка поінформованість про постачальників і товари – окрім випадків, коли це товари широко відомих брендів. Під час роботи з мінімальними витратами не проводиться перевірка виробництва або постачальника, особливо якщо йдеться про закордонні компанії. Така послуга коштує дорого й потребує часу. Те саме стосується і товарів – навряд чи посередник особисто купує весь асортимент виробника, який пропонує у своєму інтернет-магазині. Це означає, що інформація про якість, властивості та можливості продукції в каталозі базується на відомостях від постачальника. Але саме дропшипер бере на себе відповідальність за їхню достовірність, коли публікує ці дані на своєму сайті.
  2. Відсутність контролю багатьох процесів. Посередник може зіткнутися зі зміною ціни постачальником, невчасною відправкою, затримкою доставки, поганим пакуванням товарів. Чи варто нагадувати, що покупець пред'являтиме претензії майданчику, на якому зробив покупку?
  3. Важко утримати покупця. Навіть якщо клієнт купив товар в інтернет-магазині, який працює по дропшиппінгу – не факт, що він це зробить ще раз. Після покупки він побачить оголошення з аналогічним товаром. Системи контекстної реклами фіксують все, чим цікавиться користувач. А якщо ціна або умови доставки будуть кращими, ніж у вас? Також недобросовісний постачальник може повідомляти споживачеві свої контакти (найменування, адресу свого інтернет-магазину чи майданчика) і робити вигідні пропозиції. Відповідну рекламу можна покласти в коробку. Так утримати клієнтів навряд чи вдасться.
  4. Є обмеження під час ціноутворення. Постачальник по дропшипінгу робить знижку посереднику, яка й формує його націнку. При цьому посередник не може встановлювати вищі ціни, ніж на сайті постачальника або робити знижку більше дозволеної.
  5. Багато постачальників – багато проблем. Чим більший асортимент, тим більше контрагентів, з якими працює дропшипер. Тому стає важче відстежувати наявність товарів на складах, актуальність цін.
  6. Витрати, розтягнуті в часі. Плюс дропшипінгу в тому, що не потрібний великий стартовий капітал. Але гроші таки потрібні. По-перше, на створення інтернет-магазину. Багато підприємців, які вибрали альтернативні майданчики для продажу, згодом розуміють необхідність власного онлайн-магазину. А при розширенні асортименту це просто маст-хев. По-друге, кошти потрібні на розкручування бренду, просування сайту й товарів у мережі, контекстну й таргетовану рекламу. Це не мало. Але ці витрати розтягнуті в часі. Тут спрацьовує аксіома про цінність грошей зараз і в майбутньому. У віддаленій перспективі розлучатися із сумою легше, ніж одразу вкласти її у бізнес.
  7. Довгі терміни доставки під час роботи з іноземними компаніями. Якщо споживач не знає, де знаходиться постачальник, то навряд чи погодиться чекати місяць-другий на посилку від інтернет-магазину в Україні.

Проблема в тому, що підприємець часто дізнається про існування таких недоліків уже після того, як почав торгувати за системою дропшипінгу.

Звісно, вони не катастрофічні. Їх можна подолати шляхом переговорів із постачальниками, налагодження взаємодій, автоматизації процесів.

Як і в будь-якій справі, треба дотримуватись мети. Головне, навчитися прогнозувати та долати труднощі. При правильному підході у вас може вийти успішний інтернет-магазин.

Дропшипінг: як почати працювати

Щоб запустити продажі потрібно:

  1. Знайти постачальників.
  2. Організувати торговельний майданчик в Інтернеті.

Давайте розглянемо докладніше обидва пункти.

Як і де знайти постачальника

Одне з головних питань дропшиперів-початківців – як знайти постачальника для інтернет-магазину. І тут потрібно звернути увагу на 2 аспекти – кількісний та якісний:

  1. Як і де шукати виробників і продавців, які готові працювати за схемою прямих постачань.
  2. Як визначити, з ким із потенційних контрагентів варто працювати.

Тобто, щоб знайти постачальника, треба витратити деякий час. Шукати слід серед інтернет-магазинів, які пропонують оптові постачання. Досить часто на їхніх сайтах міститься інформація про роботу по дропшипінгу.

Також можна відвідати тематичні форуми на зразок IronFlex або ЗооДом. Там формується певна спільнота, учасники якої знають одне одного. На форумах є система рейтингів, яка викликає довіру. Тому люди менше остерігаються шахрайства, ніж на дошках оголошень.

Під час пошуку партнера для потенційної співпраці можна використовувати навіть запити в пошуковій системі. Але як вибрати відповідну компанію, щоб заробити на дропшипінгу в Україні, а не змарнувати час і гроші?

Для цього можна використовувати такі рекомендації:

  1. Підвищені платежі. Уважно ознайомтеся з умовами роботи по дропшипінгу у постачальників. У деяких, крім вартості товарів, передбачені додаткові виплати посередникам.
  2. Обирайте виробника або великого постачальника. Ряд компаній, які пропонують дропшиперам свої товари, самі виступають посередниками більших підприємств. Така ситуація ускладнить схему постачання та зменшить дохід.
  3. Брендування та інформація. Обов'язково потрібно переконатися, що постачальник у посилках розміщує дані про інтернет-магазин, у якому товар був замовлений. Це стосується брендування упаковки, а також вкладеної документації, роздаткового матеріалу.
  4. Швидкість взаємодії та отримання інформації. Можливість швидко зв'язатися та отримати дані про товари, залишки на складі та перспективу появи позиції в каталозі – важлива складова успішної роботи посередника.
  5. Широкий вибір способів доставки покупок. Що більше поштових служб працює з постачальником, то простіше буде оформлювати доставки покупцям.

З якого майданчика продавати

Доки майбутній посередник визначається з постачальниками, можна подумати про технічну сторону питання. Як конкретно продавати товари в мережі. Для цього існує 3 варіанти:

  1. Створити власний інтернет-магазин.
  2. Займатися продажами через групи та сторінки соціальних мереж.
  3. Працювати на спеціалізованих платформах для продажу та дошках оголошень.

Пропонуємо розглянути переваги й недоліки кожного зі згаданих варіантів.

Дропшипінг за допомогою інтернет-магазину

Переваги:

  • можна вибрати платформу;
  • широкі можливості з налаштування CMS та інтеграцій з системами обліку та сторонніми сервісами;
  • багато функціональних модулів для створення повноцінного інтернет-магазину;
  • унікальний дизайн, орієнтований на конкретний тип товарів.

Недоліки:

  • витрати на розробку чи підписку на платформу конструктора;
  • потрібно розбиратися в технічній частині: налаштовувати сервер, підключати SSL-сертифікат, реагувати на можливі помилки та проблеми;
  • треба володіти базовими знаннями та навичками роботи з CMS (для деяких платформ це проблематично);
  • часто потрібний функціонал інтернет-магазину потребує додаткових витрат (купівлі та підключення модулів).

Дропшипінг через соціальні мережі

Переваги:

  • в групу можна зібрати лише лояльну аудиторію;
  • багато користувачів, які не йдуть далі соцмережі;
  • можна використовувати таргетовану рекламу для залучення потенційних клієнтів;
  • спеціально розроблені інструменти для електронної комерції;
  • значний набір функцій для електронної комерції можна отримати безкоштовно.

Недоліки:

  • обмежений функціонал торгового майданчика;
  • мале охоплення аудиторії (якщо людина не зареєстрована в соцмережі, то навряд чи вона це зробить для одиничної купівлі товару);
  • немає органічного трафіку (товари та категорії не ранжуються в пошуковій видачі);
  • наявності сторінки чи групи в соцмережі недостатньо для розкручування свого бренду;
  • при зростанні асортименту товарів все одно доведеться створювати власний інтернет-магазин;
  • слабкі можливості інтеграції з CRM та іншими сервісами.

Dropshipping-продажі через спеціалізовані майданчики та дошки оголошень

Переваги:

  • частину потрібного функціоналу можна отримати безкоштовно;
  • хороша пошукова оптимізація ресурсів;
  • використання авторитету майданчика;
  • майданчики самі себе рекламують;
  • наявність преміум-функцій для збільшення продажів (наприклад, підняття або виділення оголошення).

Недоліки:

  • для серйозної роботи безкоштовного функціоналу буде замало;
  • слабка інтеграція зі сторонніми сервісами;
  • обмежений функціонал;
  • не підходять як основна вітрина для великого магазину (обмеженість за кількістю оголошень, обсягом каталогів, вкладеністю категорій).

Що ж вибрати?

Наше бачення таке:

  1. Для охочих спробувати підійде невеликий сайт – каталог товарів з базовими функціями.
  2. Для тих, хто вже розпочинає бізнес – замовляйте повноцінний інтернет-магазин на окремому домені.

Свій магазин не має обмежень. Його завжди можна розширити, вдосконалити, додати функціональності, зручності, забезпечити впізнаваність. Якісний сайт з унікальним дизайном допоможе просувати бренд і сприятиме продажам.

При цьому його наявність зовсім не відкидає активності на всіх трьох флангах. Паралельно можна виставляти товари на дошках оголошень, створити сторінку бренду на prom.ua, завести сторінки соціальних мереж. Комплексний підхід лише підвищить шанси успішного розвитку бізнесу в мережі.

Замовити розробку інтернет-магазину

Веб-агенція «Червоний хамелеон» пропонує 2 варіанти створення сайту під інтернет-магазин:

  1. Купити підписку на конструктор.
  2. Замовити розробку ресурсу, орієнтованого на продаж товарів по дропшипінгу.

Перший варіант дешевше й швидше. Але він передбачає шаблонне рішення з базовим функціоналом. Другий – це новий унікальний сайт, в якому наші розробники реалізують усі необхідні дропшиперу функції:

  • cповіщення про нове замовлення та відправлення замовлення постачальнику;
  • інтеграція з 1С та інші способи імпорту-експорту товарів;
  • підключення CRM для оптимізації продажу та аналітики;
  • унікальний дизайн, орієнтований на нішу бізнесу й тип товарів;
  • необмежений каталог;
  • зручний пошук і система фільтрів;
  • просте оформлення замовлення.

Ви отримаєте продуманий, професійно виконаний та протестований сайт, готовий до запуску, пошукового просування й старту продажів.

Не відкладайте можливості заробити, замовляйте інтернет-магазин для дропшипінгу вже зараз. Щоб розрахувати вартість розробки сайту, заповніть форму заявки – ми зв'яжемося з вами.

Давайте обговоримо ваш проєкт