Наведені таблиці дають уявлення про місце платформи серед конкуруючих аналогів. А щоб деталізувати, торкнемося переваг та недоліків кожної.
WordPress
Переваги:
- безкоштовна та проста у використанні система;
- встановлюється на сервер практично будь-якого хостингу;
- велика кількість якісних шаблонів, що добре для швидкого налаштування та запуску сайту;
- чимало корисних плагінів для реалізації повноцінного інтернет-магазину;
- вистачає розробників, які займається допрацюванням функціоналу за $20-25 на годину (в середньому).
Недоліки:
- Багато допрацювань до потрібного функціоналу.
- Для розгортання торгового майданчика знадобиться встановлення додаткових модулів, що збільшує навантаження на сервер.
- У разі великої кількості плагінів може знижуватися швидкість завантаження сайту, якщо сервер недостатньо потужний.
- WooCommerce важко справляється з великою кількістю товарів (від 10 000 позицій) – для цього треба допрацьовувати технічну частину та/або купувати дорожчий хостинг.
- Є багато людей, які надивилися відео на YouTube і вважають себе WordPress-програмістами. Поріг входження в систему невисокий, тому можна натрапити на низькоякісних фахівців, які можуть робити лише прості речі, але беруться і за складний кастомний функціонал без достатніх знань та навичок.
- Можливий конфлікт між плагінами різних версій. Це особливо гостро відчувається після оновлення.
- Теми з візуальним редактором часто складно допрацьовувати до потрібного вигляду та хорошого SEO.
- WordPress дозволяє використовувати версію PHP 7.4, що створює небажані ризики.
Висновок:
Це проста безкоштовна CMS, що робить її чудовим вибором для невеликого комерційного проєкту.
Теоретично, все можна встановити, налаштувати і «допиляти» самому або звернутися до величезної спільноти розробників і любителів WordPress.
Одна з головних проблем – безпека. Підтримка PHP 7.4 призводить до частих зламів сайтів на Вордпресі. Підвищити безпеку системи можна за допомогою своєчасних оновлень. Найкраще перейти з PHP 7.4 на PHP 8.0 або вище.
OpenCart
Переваги:
- безкоштовний основний функціонал;
- багато платних шаблонів, які легко встановлюються та налаштовуються – дозволяють швидко запустити проєкт;
- система проста в управлінні та налаштуванні;
- невибаглива до ресурсів – працює навіть на слабких серверах;
- відносно висока швидкість завантаження сторінок;
- може обробляти бази до 20 000 товарів;
- є багато фрілансерів і молодих студій, які готові за помірну плату робити прості допрацювання та розробляти функціонал початкового рівня.
Недоліки:
- Часто не обійтись без платних модулів.
- Складна процедура оновлення CMS.
- Оскільки платформу легко освоїти, то, як і з WordPress, у мережі є багато новачків, які беруться до роботи над непосильними завданнями.
- Багато модулів страждає недоліком якості та захищеності коду.
- Більшість модулів для CMS зашифровано технологією IonCube, тому допрацювати можна лише зовнішню частину. Логіку роботи плагіна змінити складно – треба звертатись індивідуально до розробника скрипту.
- SEO-частину потрібно «допилювати», базова пошукова оптимізація реалізована слабко.
- Для створення якісного функціонального проєкту доведеться вкласти $8000-10 000.
Висновок:
CMS підходить як для малих, так і для середніх проєктів. Це швидка й проста платформа, з якою розбереться навіть новачок.
Базовий функціонал може задовольнити потреби інтернет-магазину, що розвивається. Це чудовий варіант для старту. Але варто бути уважним при виборі підрядників для розробки та підтримки проєкту.
Низький поріг входу породжує велику кількість фрілансерів із сумнівним розумінням того, що вони роблять. А виправляти це довго, складно та дорого.
Magento
Переваги:
- широкі можливості – підходить для будь-якого торгового майданчика в мережі;
- система «зростає» разом зі збільшенням масштабів проєкту;
- добре піддається технічним допрацюванням;
- великий вибір додаткових опцій (особливо у платній версії);
- система добре підготовлена для пошукової оптимізації;
- стійка захищена CMS.
Недоліки:
- Складна в освоєнні система: стосовно адміністрування та розробки.
- Високі вимоги до потужності сервера.
- Не вся документація перекладена українською мовою.
- Відчутна ціна на модулі – деякі з них коштують $350, $598, $949, $1500 і більше.
- Небагато розробників, які працюють із платформою на українському ринку (90% фахівців працюють із західними клієнтами і не хочуть братися за місцеві проєкти).
- Дорога в розробці та обслуговуванні система – найвитратніша з усіх перерахованих.
Висновок:
Розробка інтернет-магазину на Magento потребує суттєвих вкладень. Але будь-який бізнес потребує інвестицій, а з цією системою витрати можна вважати саме інвестиціями.
Це серйозна CMS для Enterprise-проєктів. Рекомендуємо обирати її для створення сайтів не нижче середнього рівня та з бюджетом від $40 000 (з урахуванням вартості ліцензії).
PrestaShop
Переваги:
- базовий функціонал магазину та основні можливості пошукової оптимізації доступні одразу після інсталяції;
- доступно понад 5000 платних і безкоштовних шаблонів для сайту;
- SEO-оптимізація та маркетингові інструменти;
- якщо обмежуватися кастомізацією шаблону за допомогою CSS – чудовий та недорогий варіант;
- можна розробляти багатофункціональні інтернет-магазини середнього рівня складності.
Недоліки:
- У базовій версії можна розробити лише невеликий торговий майданчик із простим функціоналом, для створення великого проєкту знадобиться встановлення платних модулів.
- Вартість платних модулів можна порівняти з розцінками в маркетплейсі Magento.
- Система вимоглива до ресурсів, доведеться обирати не найдешевший тариф хостингу.
- Мало вітчизняних розробників через невелику популярність CMS в Україні.
- Складно кастомізувати наявний функціонал.
- Складно масштабувати платформу під потреби бізнесу, який зростає.
Висновок:
CMS дозволяє запустити повноцінний невеликий інтернет-магазин одразу після інсталяції. Вона повністю заточена під електронну комерцію. Добре справляється з каталогом до 20 000 товарів.
Sylius
Переваги:
- синхронізація із CRM, ERP, WMS, PIM системами;
- підтримка кількох складів;
- програма лояльності;
- інтеграція з PayPal, що дає доступ до мультивалютності та торгівлі на іноземних ринках;
- гнучке ціноутворення – можна купувати модулі пакетом або підключати опціонально;
- миттєві автоматичні оновлення за наявності платної ліцензії;
- багато безкоштовних плагінів для різних цілей;
- є навчальні матеріали та навіть повноцінний онлайн-курс по роботі з CMS;
- відкритий API, що дає можливість самостійних допрацювань та інтеграцій.
Недоліки:
- Немає документації та відеоуроків українською мовою.
- Мало українських розробників, які працюють з цією CMS.
- У базовій версії SEO реалізовано слабко – треба підключати додаткові плагіни.
- Обмежений вибір готових шаблонів і тем.
- Система вимоглива до ресурсів – потрібен потужний хостинг.
- Краще адаптована під Linux та MacOS, ніж під Windows.
Висновок:
Наразі Sylius виграє скоріше по функціоналу, ніж по різноманітності шаблонів і тем. Але користувачі мають можливість редагувати готові шаблони та створювати власні.
Нестача SEO-оптимізації у базовій версії компенсується різноманітністю готових SEO-плагінів у маркетплейсі – більшість з них можна підключити безкоштовно.
Це молода й перспективна CMS, яка має шанси стати популярною. Вона поки що не зібрала навколо себе велику спільноту розробників, але ситуація може змінитися вже за кілька років. З урахуванням динаміки розвитку та демократичної вартості, цю CMS однозначно варто розглядати на перспективу.